Kroz naplatne stanice na auto-putevima u Srbiji je tokom prošle godine prošlo 43.024.087 vozila, što je za 3.688.505 motornih vozila više nego godinu pre.
Prihod od naplate je bio oko 16,9 milijardi dinara, a to je povećenje u odnosu na 2015. od 9,32 odsto. Ubedljivo najviše automobila prokrstarilo je deonicom od Beograda do Niša, čak 21 milion, dok je trasu od Šida do Beograda koristilo gotovo tri puta manje šofera, pišu Večernje novosti.
Rekordna prolaznost bila je u avgustu, kada je kroz naplatne stanice za samo mesec dana prošlo 4.856.596 vozila.
Vozači se polako navikavaju da kroz naplatne rampe prolaze bez zastajkivanja, a to pokazuju i podaci „Puteva Srbije“ po kojima je u protekloj godini prodato više TAG uređaja nego u prethodnih devet godina zajedno.
„Prodato je ukupno 61.145 aparata, što je za 87 odsto više u odnosu na 2015. godinu“, kažu u Putevima.
„Sa 130.187 korisnika elektronske naplate putarine, ostvarili smo prihod od 5,6 milijardi dinara, što čini trećinu ukupnog prihoda. Povećao se i broj teretnih vozila koja koriste ENP, i to na skoro 55 odsto u odnosu na ukupan broj vozila četvrte kategorije“, ističu oni.
U Putevima napominju i da se značajno smanjio broj „odbeglih“ vozila, odnosno onih čiji su vozači pokušali da izbegnu naplatne rampe.
„U 2016. godini procenat nenaplaćenih vozila iznosio je 0,11 odsto“, navode u ovom preduzeću i dodaju:
„Ovako izuzetan rezultat postignut je zahvaljujući aktivnostima odeljenja video-nadzora. Oni u potpunosti onemogućavaju zloupotrebe prilikom naplate putarine. Mobilni timovi za snimanje saobraćaja registruju demontaže zaštitne ograde duž auto-puta i neregularna isključivanja i podatke dostavljaju MUP-u na dalje postupanje. Ova vozila se evidentiraju putem sistema video-nadzora i u naknadnom postupku ta putarina bude naplaćena“, dodaju oni.
Prihodi od naplate putarine će u ovoj godini biti i veći, s obzirom ma to da je Vlada Srbije odobrila poskupljenje, a nove tarife se naplaćuju od 7. januara.