Tesla se suočava s padom prodaje automobila, ali istovremeno obećava nove modele i dalji razvoj autonomne vožnji. Iako su najnoviji kvartalni rezultati pokazali pad prodaje od devet odsto u odnosu na prošlu godinu (po prvi put u četiri godine), kao i pad operativne dobiti od 50 odsto, akcije kompanije su ipak skočile za 14 odsto nakon objave rezultata, vođene najavom novih proizvoda.
Direktor Ilon Mask insistira da Teslu „ne treba posmatrati samo kao proizvođača automobila“, već kao digitalnu platformu sličnu Uber-u i Airbnb-u, koja će nuditi i usluge autonomnog voznog parka, piše Yahoo Finance.
Međutim, postoji nesklad između Maskovih ambicioznih ciljeva i tržišnih očekivanja. Dok Mask entuzijastično pokušava da ubedi akcionare da Tesla može da nadmaši kompanije posvećene autonomnim vozilima kao što je Waymo, tržište snažno signalizira da investitori žele da Tesla dostavi jeftinije EV modele.
„Ako neko ne veruje da će Tesla rešiti autonomiju, mislim da ne bi trebao da bude investitor u kompaniji. A mi hoćemo. I mi to radimo“, rekao je Mask.
Tesla ponovo predložila rekordan bonus za Ilona Maska