Vesti iz izdanja

30.04.2024. 05:55

Štampano izdanje Nove ekonomije

Autor: Dimitrije Gašić

Nema više skrivanja plave kvačice na X-u

TRENDOVI Dimitrije Gašić

Foto: Freepik.com

Da li ste znali da plava kvačica na društvenoj mreži X, koja služi da odvoji premijum korisnika od običnog koji ne želi da plati Ilonu Masku ni centa, može da se sakrije?

Saznali smo to tek kada je X ukinuo tu opciju. Plava kvačica služila je da vizuelno obeleži premijum korisnika, a njemu je pružala niz pogodnosti o kojima smo više puta u ovoj rubrici pisali.

Ipak, postojao je, verovatno nemali broj ljudi koji su želeli pretplatu na X, ali da to niko ne zna, jer im je bilo malo glupo da javno priznaju da pune džepove Ilonu Masku. Do sada su mogli da uživaju u premijum anonimnosti, od sada više neće moći.

Zvanično, plava kvačica uvedena je jer su čelnici ove društvene mreže želeli da uvedu efikasnu pretplatu i povećaju prihod od oglašavanja. Uz kvačicu ide i čitav paket pogodnosti, a ujedno to i služi da se odvoje pravi nalozi i oni iza kojih stoje botovi.

X je mreža na kojoj se skuplja mnogo botova i kako bi sprečili širenje nerelevantnih informacija i lažnih vesti, plava kvačica je uvedena i između ostalog zbog toga jer se drugačije gleda na nalog sa pravim imenom i prezimenom i još verifikovanim od strane X-a, nego na anonimne naloge bez kvačice koji, prema nepisanom pravilu, mnogo vole da šire neistine.

Međutim, kako bi se rešio problem sa pretplatnicima koji bi da ostanu anonimni, X se dosetio da plavu kvačicu praktično pokloni svim korisnicima koji imaju 2.500 pratilaca minimum. Na taj način će se, možda, smanjiti jaz između korisnika sa skupljim ulaznicama i onih koji ne žele da pune prepunjene džepove vlasnika X-a.

Foto: Freepik.com

 

Čet-botovi svih influensera uskoro stižu na Metu

Ko bi hteo da razgovara sa čet-botom koji ima glas Kendal Džener? Izgleda da ima zainteresovanih ljudi koji bukvalno shvataju termin društvene mreže i tu dolaze da se druže. S obzirom na to da influenseri ne žele ili nemaju vremena da ćaskaju sa svojim fanovima, kako bi bilo da im, uz pomoć AI (artificial intelligence), to omogućimo, pitali su se čelnici Mete.

Sve je počelo od pomenute Džener, popularne članice porodice Džener-Kardašijan, koja je jedna od najpraćenijih osoba na Instragramu sa oko 300 miliona pratilaca. Onda se neko u Meti dosetio da bi taj model trebalo primeniti na svakog korisnika koji se krsti za influensera.

Došli su do toga da će uskoro influenserima, ljudima sa više pratilaca od prosečnog korisnika, omogućiti da kreiraju sopstvene čet-botove koji ih oponašaju i po izgledu i po govoru da bi njihovi pratioci mogli da stvore utisak da razgovaraju i druže se sa njima.

Pitanje je trenutka kada će se probna verzija opcije „AI Creator“ pojaviti na Instagramu iako je za sada sve tajna. Zapravo, bila je tajna sve do sredine aprila kada je ovu vest objavio Njujork tajms. Blizak izvor iz Mete otkrio je da ta nova opcija nije nastala kako bi pomerila realnost i stvorila osećaj kod pratilaca da zaista misle da razgovaraju sa influenserom. Kako navode, neće biti dileme da li je reč o AI, ali će moći da stvori digitalno prijateljstvo između influensera i obožavaoca.

Fokus je, kako kažu izvori iz Mete, da se napravi alat koji će pomoći influenserima da ostanu u kontaktu sa pratiocima bez previše posla, a to može da bude i dobar alat za povećavanje broja pratilaca.

U perspektivi, opcija radnog naziva „Creator AI“ će uskoro postati dostupna svima, a u početku biće rezervisana za profile koje prati bar nekoliko hiljada ljudi.

 

Foto: Freepik.com

Instagram po prihodima od oglašavanja pretekao YouTube

Kralj zarade od reklama, Jutjub, pao je ispod Instagrama ili je Instagram pretekao Jutjub, kako god da se kaže, brojke to i pokazuju. Instagram je 2021. zaradio od reklama 32,4 milijarde dolara, dok je Jutjub iste godine inkasirao nešto preko 28 milijardi dolara.

Podatke u vezi sa zaradom Instagrama ne bismo saznali nikada, to kompanija Meta tretira kao strogo poverljivo, da nisu obznanjeni kroz sudske dokumente koje je Meta podnela, u pokušaju odgovora na federalnu antimonopolsku tužbu, objavio je Business Insider.

Treba imati u vidu da Jutjub deo svojih prihoda prosleđuje video-kreatorima, dok influenseri sa Instagrama od te mreže ne dobijaju ni cent, ali zarađuju na drugi način.

Instagram je društvena mreža osnovana krajem 2010. a veliki rast u broju korisnika beleže već 2011. godine. Praktično na vrhuncu slave 2012. kompanija Fejsbuk, danas Meta, kupuje ovaj, praktično startap koji nije uspeo u tom trenutku još uvek da monetizuje svoju platformu, za milijardu dolara.

Instagram je u trenutku promene vlasničke strukture imao svega 80 miliona korisnika, da bi se već 2016. hvalili sa pola milijarde korisnika. Danas imaju nešto preko 2,6 milijardi aktivnih profila na mesečnom nivou.

 

Foto: unsplash.com

TikTok u pokušaju da preotme Instagramu pratioce: Stiže TikTok Notes 

Fotografija i ispod nje neki tekst, opis, emotikon, hešteg, zvuči poznato? Naravno da je u pitanju Instagram, zvezda rubrike Trendovi u majskom broju Nove ekonomije. Ova mreža jeste u fokusu javnosti koliko i kineska TikTok, najpopularnija među ljudima koji vole video-sadržaj više od bilo čega.

Ipak, TikTok smatra da će novom opcijom, gde će korisnici moći da objavljuju fotografije i tekst, pored videa, povećati broj korisnika koji vole da objavljuju medije kao na Instagramu.

Sva je prilika da će to biti zasebna aplikacija koju ćete morati da preuzmete, a sajt  HYPERLINK „http://notes.tiktok.com“ \t „_blank“ notes.tiktok.com je aktivan, ali nije profunkcionisao. Pretpostavlja se da će ove dve TikTok aplikacije moći da funkcionišu uvezano kao Fejsbuk i Instagram sada, ali i odvojeno, po želji korisnika.

Planovi za blisku budućnost ove kineske kompanije, koja na svojoj platformi za video broji dve milijarde aktivnih korisnika na mesečnom nivou, jeste da napravi još dve mreže koje će biti konkurencija X-u i Jutjubu.

Stiže novi AI čip i koštaće između 30.000 i 40.000 dolara po komadu

Novi čip BlackWell specijalizovan za veštačku inteligenciju iz kompanije Nvidia uskoro će se pojaviti na tržištu, kako je najavljeno, a prognozirana cena kreće se između 30.000 i 40.000 dolara po komadu.

Reč je o čipu koji je neophodan za trening i primenu softvera za veštačku inteligenciju. Razvoj novog čipa, po dimenzijama većeg od prethodne generacije jer, između ostalog, kombinuje dva procesora, koštao je preko deset milijardi dolara ovu američku kompaniju.

Okvirnu cenu jednog čipa izneo je CEO kompanije Nvidia Džensen Huang, a s obzirom da je od pre skoro dve godine sve krenulo u pravcu primene AI tehnologije, očekuje i veliku zaradu.

Sve većom popularizacijom ChatGPT-ja i sveopštom integracijom veštačke inteligencije gde god je to moguće, BlackWell čip će pronaći kupce, a i prostor za novu, bolju verziju sebe samog.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.