Izložbena industrija je doprinela globalnom BDP-u 179 milijardi evra prošle godine, a svake prve srede u junu se obeležava Svetski dan sajmova (Global Exhibitions Day – GED) koji organizuje UFI, Globalna asocijacija izložbene industrije. Ovogodišnje geslo proslave je „Izložbe su katalizatori održive budućnosti.“
Kao globalna platforma, GED promoviše prednosti i značaj izložbi pred donosiocima politika, poslovnim subjektima i širom javnošću.
Time se ističe uloga izložbi u pokretanju ekonomskog rasta, stvaranju radnih mesta i unapređenju poslovnih odnosa.
GED obično obuhvata niz aktivnosti kao što su industrijski forumi, edukativne sesije, inicijative na društvenim mrežama i kampanje za podizanje javne svesti – što je prilika da se zajednica izložbene industrije okupi i proslavi zajedničke uspehe, dok istovremeno gleda ka budućim prilikama i inovacijama.
Tokom 2023. godine u okviru UFI-ja poslovalo je čak 4,8 miliona kompanija, koje su aktivirale 147 miliona kvadratnih metra izlagačkog prostora.
Izložbene prostore širom sveta posetila su 353 miliona posetilaca, a ukupni direktni, indirektni i indukovani poslovni rezultat bio je 299 milijardi evra (334 milijarde dolara).
Industrija je aktivirala 3,4 miliona radnih mesta, direktno ili indirektno podržanih od izložbene, odnosno sajamske industrije pod okriljem UFI. Prosečan uticaj, trošak po kompaniji izlagaču bio je 62.900 evra (70.400 dolara).
Na sajmu „Arab Health“ u Dubaiju 12 kompanija iz Srbije