Svet

21.06.2024. 10:25

Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Aplikacije prate vozačke navike, a podatke prodaju osiguravajućim kućama

Covek vozi automobil Foto: Pixabay

Svet

21.06.2024. 10:25

U Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) sve više vozača negoduje jer aplikacije na pametnim telefonima prate njihove vozačke navike i prodaju te informacije osiguravajućim kompanijama.

Ta praksa može značajno uticati na cene osiguranja, a mnogi korisnici i dalje nisu ni obavešteni da su njihovi podaci prodati.

Aplikacije kao što su Life360, MyRadar i GasBuddy prate vozačke navike koristeći senzore i pokrete telefona.

Te aplikacije nude funkcije kao što su analiza sigurnosti vožnje i potrošnje goriva, ali takođe prikupljaju podatke koje prodaju kompaniji Arity, brokeru podataka koji je osnovao Allstate.

Arity koristi ove podatke da kreira ocene vožnje koje potom prodaje osiguravajućim kompanijama.

Iako korisnici formalno daju pristanak za prikupljanje podataka, ovaj pristanak je često skriven u „sitnim slovima“ ugovora – koje većina ljudi ne čita, piše TechSpot.

Korisnici su često nesvesni koliko informacija se prikuplja i koristi

Ovaj trend u Americi mogao bi uskoro stići i kod nas u Evropu, pa je važno da korisnici budu svesni kako aplikacije koje koriste mogu uticati na njihovu privatnost i troškove.

Ako vam se ne dopada ideja da vaša osiguravajuća kompanija prati vaše vozačke navike putem aplikacija, najbolje je da izbegavate aplikacije koje koriste Arity ili sve aplikacije povezane sa vožnjom.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.