U Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) sve više vozača negoduje jer aplikacije na pametnim telefonima prate njihove vozačke navike i prodaju te informacije osiguravajućim kompanijama.
Ta praksa može značajno uticati na cene osiguranja, a mnogi korisnici i dalje nisu ni obavešteni da su njihovi podaci prodati.
Aplikacije kao što su Life360, MyRadar i GasBuddy prate vozačke navike koristeći senzore i pokrete telefona.
Te aplikacije nude funkcije kao što su analiza sigurnosti vožnje i potrošnje goriva, ali takođe prikupljaju podatke koje prodaju kompaniji Arity, brokeru podataka koji je osnovao Allstate.
Arity koristi ove podatke da kreira ocene vožnje koje potom prodaje osiguravajućim kompanijama.
Iako korisnici formalno daju pristanak za prikupljanje podataka, ovaj pristanak je često skriven u „sitnim slovima“ ugovora – koje većina ljudi ne čita, piše TechSpot.
Korisnici su često nesvesni koliko informacija se prikuplja i koristi
Ovaj trend u Americi mogao bi uskoro stići i kod nas u Evropu, pa je važno da korisnici budu svesni kako aplikacije koje koriste mogu uticati na njihovu privatnost i troškove.
Ako vam se ne dopada ideja da vaša osiguravajuća kompanija prati vaše vozačke navike putem aplikacija, najbolje je da izbegavate aplikacije koje koriste Arity ili sve aplikacije povezane sa vožnjom.