Svet

09.07.2024. 14:37

Autor: Nova ekonomija

Kineski električni automobili sve popularniji u Evropi: Kako će to uticati na tržište polovnjaka?

Promo

Svet

09.07.2024. 14:37

Kineski automobili već su osvojili mnoge evropske zemlje, ali njihovi proizvođači ostaju enigma za širu javnost, što podstiče različite spekulacije o ovim vozilima, piše carVertical.

Matas Buzelis, stručnjak za automobile iz kompanije za podatke o automobilima carVertical, smatra da će uspon kineskih električnih vozila uticati i na tržište polovnih automobila.

Pošto su električni automobili skuplji od vozila na dizel i benzin, kineski proizvođači električnih vozila nude priuštivije opcije kupcima u Evropi. Financial Times navodi da je tržišni udeo kineskih brendova električnih vozila dostigao 8 odsto u 2023. godini, a stručnjaci predviđaju da će do 2027. kineska električna vozila zauzimati petinu tržišta električnih vozila u EU, navodi carVertical.

Cena nije glavni faktor koji odvraća vozače od električnih vozila. U evropskim zemljama se infrastruktura za punjenje još uvek razvija, a mnogi kupci smatraju da nije praktično imati električno vozilo, kažu iz ove kompanije.

Buzelis tvrdi da će kineski proizvođači električnih vozila održavati niže cene sve dok dominiraju tržištem.

Odluka Evropske komisije o uvođenju veće carine na kineska vozila otežava život kineskim proizvođačima električnih automobila.

Pošto Evropljani žele da zaštite svoje proizvođače ili one koji sklapaju vozila bez nepravednog korišćenja ljudskih resursa ili prekomerne upotrebe materijala iz neproverenih izvora, EU je odlučila da podigne carine sa 10 odsto na do 38,1 odsto, što znatno utiče na dostupnost ovih automobila. S druge strane, SAD oporezuje kineske automobile stopom uvozne carine od 100 odsto.

Nekoliko kineskih kompanija već ulaže u izgradnju proizvodnih pogona u Evropi, a ovi automobili sklopljeni na kontinentu će izbeći veće poreske stope. Upravo tako je trebalo da bude od samog početka – stvoriti ravnopravnu konkurenciju je prava stvar, a ako kineske marke postanu transparentnije u proizvodnji vozila, neće im nedostajati konkurencije“, objašnjava Matas Buzelis iz kompanije carVertical.

Polovna električna vozila mogu vremenom postati povoljnija

Sve veća konkurencija na tržištu električnih vozila dugoročno će koristiti kupcima, jer bi trebalo da smanji cene električnih vozila. Vozači u potrazi za jeftinijim automobilima imaće na raspolaganju opciju električnih vozila, koja su ranije možda izostavljali iz pretrage.

Prisustvo sve većeg broja isplativijih kineskih električnih vozila može dovesti do manje potražnje za polovnim električnim automobilima u celoj Evropi, a to može biti dovoljno za drastičan pad njihove cene“, objašnjava Buzelis.

Međutim, zbog razlika u popularnosti električnih vozila, infrastrukturi i kupovnoj moći u evropskim zemljama, tržišta mogu drugačije reagovati na priliv kineskih vozila.

Upitna prodajna vrednost i pouzdanost

Pre kupovine kineskih električnih vozila važno je uzeti u obzir veliku brzinu amortizacije. Potražnja na tržištu polovnih vozila može biti manja za ovim automobilima, što im znatno smanjuje cene.

„Opadanje vrednosti predstavlja značajan faktor kod mesečnih plaćanja. Nedostatak informacija na globalnom nivou otežava procenu pouzdanosti vozila iz zemalja u razvoju poput Kine. Kupci bi mogli da daju prednost potpuno novim kineskim električnim vozilima u odnosu na malo korišćene evropske alternative. Međutim, polovni električni automobili kineskih proizvođača teže dolaze do novog vlasnika”, smatra Buzelis.

Ograničena dostupnost rezervnih delova za manje zastupljene automobile predstavlja čest izazov za vozače. Međutim, kineski proizvođači automobila već grade proizvodne pogone u Evropi, čime će se rešiti ovaj problem. Ipak, očekuje se da će to dugoročno podići cene kineskih električnih vozila, navode iz kompanije carVertical.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.