Na kraju, sve je u konverzijama. Blistavi imidž brenda na Facebook-u je beskoristan ako stranica ne konvertuje. Pozicije na Guglu prazan su statistički podatak ako stranica ne konvertuje. Stotine hiljada pratilaca na društvenim mrežama ne vrede ništa ako lending stranica ne konvertuje.
Svako ko se bavi marketingom i reklamiranjem zna koliko je teško dovući ljude na stranice gde im se konačno nešto konkretno nudi. Dakle, nakon uspešne priče, nakon blistave kontent strategije, nakon uloženih stredstava na AdWords, Facebook reklamiranje, SEO ili uslovno rečeno besplatne posete sa Gugla, Display oglase ili PR, ono što je najbitnije jeste – koliko će stranica gde vodimo ljude, potencijalne klijente i kupce, konvertovati.
Landing page finalizira akcije
Lending stranica je centarfor. Ona ne mora da bude vešta sa loptom, virtuozna u driblingu, ni najbrža ni najsnažnija u celom lancu. Ali ona mora da poentira. A da bi u tome uspela može biti uvek na granici ofsajda ili fer pleja. Bitno je da smešta lopte u mrežu.
Problem sa većinom loših lending stranica u koje je uloženo mnogo vremena i truda je baš u tome što je neko brinuo o pogrešnim vrednostima. Važni su snažni i brzi bekovi, virtuozi s loptom na sredini terena, ljudi lavljeg srca na gol liniji, ali ništa od toga ne vredi ako nemamo igrača koji će da smesti loptu u mrežu.
Preduslov je da mora da bude na brzom i pouzdanom hostignu, prilagođena svakom uređaju sa kojeg se pristupa (responsive dizajn), sa čistim kodom prilikom izrade, a nakon toga slede donje finese.
Dobra igra glavom: CTA ili Call to Action
Umesto da i vi dosađujete posetiocima sa predvidivim REGISTRUJ SE ili SAZNAJ VIŠE, zašto ne biste smislili kreativniji CTA (Call to Action)? Staje malo više vremena –donosi mnogo više rezultata.
Ideja je u tome da tekst podvlači benefite koje posetilac dobija klikom na određeno dugme. Na primer, ako ste teretana koja ima online formu za članstvo, možete na dugmetu staviti POČNI DA TRENIRAŠ. Mnogo više motiviše nego UČLANI SE, je l’ da?
Zvuči očigledno i previše jednostavno, ali iz nekog razloga svi i dalje posežu za „sigurica” forom. To je valjda onaj strah od isticanja kojim se definišu mediokriteti?
Nemojte da budete mediokritet. Zgrabite konverzije.
Ljudi mrze da popunjavaju formulare. Ljudi mrze da mnogo čitaju. SIGN UP ili LEARN MORE šalju poruku da nešto treba da se uradi, da se nešto negde popuni, da se nešto još pročita. Dakle, zovete ljude da izvrše dodatni napor i posvete vam još vremena, a odlučujete da im to kažete baš tim rečima. Jeste fer, ali u marketingu je bitnije svoriti rezultate nego biti fer.
Motivišite posetioce direktnim benefitom. Neće se desiti čudo preko noći ako to uradite. Ali, ako posetuocu kažete UŠTEDI 55$ umesto da mu kažete KLIKNI OVDE DA BI PROVEO JOŠ 5 MINUTA ČITAJUĆI DOK NE DOĐEMO DO POENTE (što SAZNAJ VIŠE u prevodu znači) verovatno ćete povećati svoje šanse da on klikne na to dugme.
Ako ste iz nekog razloga fan klasičnih formi teklsta za CTA, smestite uvek neposredno iznad njih benefit koji se krije iza tog klika. Testriajte i pratite rezultate.
Finta pred golmanom: AKCIJA
Možete ovo slobodno dati i svojim kupcima da pročitaju, nastaviće da deluje. Sklonost ljudi da iskoriste neku akciju, sniženje, da dobiju nešto bonus i besplatno je previše jaka da bi se utišala razumom.
Prosto, čak iako vam akcija traje 12 meseci godišnje, konverzije će biti veće sve dok je ima. Ljudi lakše prihvataju činjenicu da ih neko navlači marketinškim trikovima nego da neki proizvod nije na akciji, kad evo baš ovaj pored njega jeste.
Tu je i onaj efekat da što se više potroši, više se uštedi. Ko će znati kako, ali kapitalizam je uspeo da u ovo ubedi ljude, a naše je da to uvrstimo u internet marketing strategiju.
Da li je vreme za novog špica: apdejtovanje sadržaja
Koliko god da je nekada radio dobar posao, sadržaj lending stranica retko je i evergrin sadržaj. Osvežavanja i promene su dobrodošle. Da bi one bile direktno korisne u vidu konverzija, služite se A/B testiranjem.
Po starom dobrom proncipu A/B testiranje za polaznu tačku ima „cepanje” publike na dva slična dela kojima se šalje različit sadržaj. Kako biste bili sigurni koje promene su neophodne, menjajte jednu po jednu stvar. Možete početi sa slikom, preći na CTA, promeniti uvod, povećati popust, eksperimentisati sa drugačijim dizajnom… Kada primetite da određena izmena daje bolje rezultate kod svoje polovine ciljne grupe, prihvatite je kao pravilo.
Verujte u svoje lendinge i šaljite im precizne lidove po ivici šesnaesterca.