Srpska napredna stranka je potrošila skoro 500 miliona dinara, odnosno više od 4,2 miliona evra, na izbornu kampanju za ponovljene beogradske izbore održane 2. juna. I to je samo jedan od 89 gradova i opština u kojima su održani lokalni izbori.
Prema podacima objavljenim na sajtu Agencije za sprečavanje korupcije, najveći deo budžeta za kampanju u Beogradu naprednjaci su potrošili na televizijsko oglašavanje – čak 346,65 miliona dinara (2,9 miliona evra), piše N1.
Izveštaj koji je objavila Agencija pokazuje da je celokupan iznos otišao na zakupljene termine na televizijama.
Najviše su plaćeni termini na Radio-televiziji Srbije (121,2 miliona dinara), nešto manje na TV Pink (119,8 miliona dinara), Televizija Hepi 46 miliona dinara, a dvocifren broj u milionima evra dobie su televizije Prva i B92.
Kada je u pitanju oglašavanje u štampanim medijima, najviše novca je, očekivano, dobio Informer – blizu dva miliona dinara.
Prema podacima Agencije za borbu protiv korupcije, SNS je kampanju za beogradske izbore vodio u samo još dve novine – Novostima i Srpskom telegrafu, koji su na konto oglasa prihodovali 753 i 435 hiljada evra.
Kada su u pitanju zakupi domena na internetu, magazini Lepota i zdravlje, Gloria, Hello magazin, Story i Svet-skandal dobili su 2,5 miliona dinara za oglašavanje.
Svi ovi domeni su u vlasništvu jedne firme, odnosno Color media international iz Novog Sada.
Kako navodi N1, pregledom troškova izborne kampanje, vidi se da su u nju ušli i troškovi za kol centre jer su u delu izveštaja pod nazivom „Troškovi i komunikacije“ zavedeni i troškovi za firmu „Max strategic“ za usluge kol centra u iznosu od oko 70.000 evra.
„Ista firma naplatila je 45,6 miliona dinara za oglašavanje na bilbordima u Beogradu i 11,7 miliona dinara za promociju na društvenim mrežama. To znači da je ‘Max strategic’ od izbora u Beogradu ‘dobar’ 65,5 miliona dinara, odnosno 560 hiljada evra. A sarađivao je sa SNS i u kampanji u drugim gradovima“, navodi se u tekstu na portalu N1.
Kada su u pitanju izbori u Novom Sadu, SNS je za kampanju potrošila daleko manje novca nego u Beogradu – 25,5 miliona dinara (oko 218.000 evra).
Najveći pojedinačni izdatak bio je za „Max strategic“ i njihovu uslugu zakupa prostora za isticanje bilborda – blizu 6,5 miliona dinara, a nešto manje novca otišlo je Radio-televiziji Vojvodine za zakup termina – 5,64 miliona dinara.
Za zakup prostora na Novosadskom sajmu dato je 1,26 miliona dinara, dok je Javnom preduzeću „Sportski i poslovni centar Vojvodine“ plaćeno 996 hiljada dinara za zakup prostora.
SNS u kampanju na Fejsbuku i Instagramu uložio preko 140.000 evra