Rezultati nacionalnog istraživanja platforme Zdravo dvadesete kompanije Galenika a.d. pokazali su da je generaciji Z važno čime se hrani. Za 52% njih zdrava ishrana predstavlja uslov za vođenje zdravog načina života, dok je za njih 57% taj preduslov fizička aktivnost. Najveći broj ispitanika izjavio je da se trenutno oseća zdravo, ali i da je važno raditi na jačanju imunog sistema, redovno unositi zdrave namirnice, sveže voće i povrće, redovno šetati ili trenirati.
Briga o ishrani postala je prioriet, a svest o važnosti zdrave ishrane raste među mladima. Tome doprinosi i sve veća dostupnost informacija o ovoj temi, kao i o činjenici da se putem ishrane može uticati na sopstveno zdravlje. Sve učestalije teme o održivosti, proizvodnji lokalnih i organskih proizvoda, ali i lična iskustva koja se dele putem različitih kanala i preko influensera doprinose tome da svest mladih o zdravom načinu ishrane bude na sve višem nivou. Mladi pod zdravom ishranom podrazumevaju konzumaciju raznovrsnih namirnica, sve više obraćaju pažnju na njihov kvalitet, koriste dodatke ishrani, poput ribljeg ulja, a takođe se trude da izbegnu upotrebu namirnica koje se smatraju nezdravim (aditivi, emulgatori i sl.).
ZDRAVLJE KREĆE IZ KUĆE
Sve više mladih svesno je da uspostavljanje zdravih navika utiče direktno na kvalitet života, kao i da se „zdrave navike uče kod kuće”. Tokom prethodnih godinu dana, do momenta kada je istraživanje sprovedeno, dva od tri ispitanika uvela su neke izmene u svoj svakodnevni život u cilju veće brige o sebi i svom zdravlju. Shodno tome, 53% ispitanika je reklo da više vodi računa o tome šta jede, 63% se više kreće ili šeta, a 35% se izjasnilo da više ne pije ili manje pije alkohol. Takođe, njih 29% izjavilo je da pije vitamine i suplemente.
Kada je reč o zdravstvenim problemima, gojaznost se našla na četvrtom mestu (22% ispitanika), dok je najveći procenat ispitanika naveo umor i zamor (39%), zatim obične prehlade (31%) i anksioznost ili depresiju (23%).
Iako svesni uticaja koji ishrana ima na zdravlje, mladi vrlo često podlegnu i konzumaciji brze hrane, a kao razlog se navodi nedostatak vremena za pripremu zdrave hrane, posebno među onima koji ne žive sa roditeljima. U takvim okolnostima, oni suplementaciju vide kao praktično rešenje za nadoknadu nutritivnih nedostataka iako su upućeni u to da ona ne može u potpunosti zameniti nutritivne vrednosti pravilno izbalansirane ishrane.
MLADI ŽELE VIŠE VREMENA ZA PORODICU I ODMOR
Kao prepreku u vođenju uravnoteženog i zdravog načina života mladi navode brz tempo života i sve manje vremena za sebe i svoje bližnje. Negativne promene iz okruženja, poput lošeg kvaliteta vazduha, hrane i vode, takođe navode kao glavne faktore koji utiču na njihovo celokupno zdravstveno stanje.
S druge strane, brigu o ishrani i fizičku aktivnost vide kao dve osnovne strategije u očuvanju i poboljšanju zdravlja, ali ne pribegavaju nekim drastičnim promenama u životu sve dok ih zdravlje dobro služi. Za mlade je takođe vrlo važno da mogu češće da odlaze u prirodu i uspostave dobar balans između posla i slobodnog vremena.
ŠTA JE VAŽNO MOMCIMA, A ŠTA DEVOJKAMA
Istraživanje je pokazalo i da se temom zdravlja više bave devojke, koje smatraju da veći uticaj na dobro zdravlje ima konzumiranje svežeg voća i povrća. Generalno, devojke više vrednuju svakodnevne rituale koji doprinose pozitivnom zdravstvenom stanju. Muškarci, s druge strane, više vrednuju uticaj fizičke aktivnosti i znatan broj njih uspeva da se bavi sportom. Kada je reč o izvoru informisanja, ženski deo ispitanika se informiše uglavnom putem podkasta, YouTube kanala, influensera i slično, dok muškarci koriste manje izvora i uglavnom se informišu preko trenera sa kojima vežbaju.
Platforma Zdravo dvadesete sprovela je istraživanje o životnim navikama dvadesetogodišnjaka na uzorku od 600 ispitanika iz čitave Srbije u periodu januar–februar 2024. godine. Ciljna grupa bila je podeljena na dve grupe – mlade starosti od 19 do 25 godina, kao i one malo starije, od 26 do 30 godina.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok