Rezultati nacionalnog istraživanja platforme Zdravo dvadesete kompanije Galenika a.d. pokazali su da je generaciji Z važno čime se hrani. Za 52% njih zdrava ishrana predstavlja uslov za vođenje zdravog načina života, dok je za njih 57% taj preduslov fizička aktivnost. Najveći broj ispitanika izjavio je da se trenutno oseća zdravo, ali i da je važno raditi na jačanju imunog sistema, redovno unositi zdrave namirnice, sveže voće i povrće, redovno šetati ili trenirati.
Briga o ishrani postala je prioriet, a svest o važnosti zdrave ishrane raste među mladima. Tome doprinosi i sve veća dostupnost informacija o ovoj temi, kao i o činjenici da se putem ishrane može uticati na sopstveno zdravlje. Sve učestalije teme o održivosti, proizvodnji lokalnih i organskih proizvoda, ali i lična iskustva koja se dele putem različitih kanala i preko influensera doprinose tome da svest mladih o zdravom načinu ishrane bude na sve višem nivou. Mladi pod zdravom ishranom podrazumevaju konzumaciju raznovrsnih namirnica, sve više obraćaju pažnju na njihov kvalitet, koriste dodatke ishrani, poput ribljeg ulja, a takođe se trude da izbegnu upotrebu namirnica koje se smatraju nezdravim (aditivi, emulgatori i sl.).
ZDRAVLJE KREĆE IZ KUĆE
Sve više mladih svesno je da uspostavljanje zdravih navika utiče direktno na kvalitet života, kao i da se „zdrave navike uče kod kuće”. Tokom prethodnih godinu dana, do momenta kada je istraživanje sprovedeno, dva od tri ispitanika uvela su neke izmene u svoj svakodnevni život u cilju veće brige o sebi i svom zdravlju. Shodno tome, 53% ispitanika je reklo da više vodi računa o tome šta jede, 63% se više kreće ili šeta, a 35% se izjasnilo da više ne pije ili manje pije alkohol. Takođe, njih 29% izjavilo je da pije vitamine i suplemente.
Kada je reč o zdravstvenim problemima, gojaznost se našla na četvrtom mestu (22% ispitanika), dok je najveći procenat ispitanika naveo umor i zamor (39%), zatim obične prehlade (31%) i anksioznost ili depresiju (23%).
Iako svesni uticaja koji ishrana ima na zdravlje, mladi vrlo često podlegnu i konzumaciji brze hrane, a kao razlog se navodi nedostatak vremena za pripremu zdrave hrane, posebno među onima koji ne žive sa roditeljima. U takvim okolnostima, oni suplementaciju vide kao praktično rešenje za nadoknadu nutritivnih nedostataka iako su upućeni u to da ona ne može u potpunosti zameniti nutritivne vrednosti pravilno izbalansirane ishrane.
MLADI ŽELE VIŠE VREMENA ZA PORODICU I ODMOR
Kao prepreku u vođenju uravnoteženog i zdravog načina života mladi navode brz tempo života i sve manje vremena za sebe i svoje bližnje. Negativne promene iz okruženja, poput lošeg kvaliteta vazduha, hrane i vode, takođe navode kao glavne faktore koji utiču na njihovo celokupno zdravstveno stanje.
S druge strane, brigu o ishrani i fizičku aktivnost vide kao dve osnovne strategije u očuvanju i poboljšanju zdravlja, ali ne pribegavaju nekim drastičnim promenama u životu sve dok ih zdravlje dobro služi. Za mlade je takođe vrlo važno da mogu češće da odlaze u prirodu i uspostave dobar balans između posla i slobodnog vremena.
ŠTA JE VAŽNO MOMCIMA, A ŠTA DEVOJKAMA
Istraživanje je pokazalo i da se temom zdravlja više bave devojke, koje smatraju da veći uticaj na dobro zdravlje ima konzumiranje svežeg voća i povrća. Generalno, devojke više vrednuju svakodnevne rituale koji doprinose pozitivnom zdravstvenom stanju. Muškarci, s druge strane, više vrednuju uticaj fizičke aktivnosti i znatan broj njih uspeva da se bavi sportom. Kada je reč o izvoru informisanja, ženski deo ispitanika se informiše uglavnom putem podkasta, YouTube kanala, influensera i slično, dok muškarci koriste manje izvora i uglavnom se informišu preko trenera sa kojima vežbaju.
Platforma Zdravo dvadesete sprovela je istraživanje o životnim navikama dvadesetogodišnjaka na uzorku od 600 ispitanika iz čitave Srbije u periodu januar–februar 2024. godine. Ciljna grupa bila je podeljena na dve grupe – mlade starosti od 19 do 25 godina, kao i one malo starije, od 26 do 30 godina.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Brend Moja Kravica osvojio je priznanja „Moj izbor“ i „Miljenik potrošača“ u okviru kampanje „Najbolje u Srbiji“, kao najbolji brend i najbolji domaći proizvod u kategoriji „Mleko i mlečni proizvodi“. Moja ...
U okviru prvog humanitarnog festivala BelgrAID, 4. aprila na Dorćol Platzu, održana je jubilarna 15. dodela priznanja „Najbolje u Srbiji”, u organizaciji udruženja Moja Srbija. Ova tradicionalna kampanja već...
Kompanija Lidl Srbija je drugu godinu zaredom izglasana za dobitnika prestižnog priznanja „Najbolje u Srbiji“ u kategoriji „Trgovina“. Priznanje je dodeljeno u okviru kampanje „Najbolje u Srbiji“, koju organ...
Kompanija MK Group organizovala je zimovanje za trideset najboljih učenika iz osnovnih škola sa Kosova i Metohije, koji će ove godine trinaesti put zaredom boraviti u hotelu Grand na Kopaoniku. U periodu od ...
Povodom incidenta koji se dogodio na protestu 15. marta u Beogradu studenti u blokadi su dodali još jedan, peti zahtev, kojim traže sprovođenje detaljne istrage nadležnih organa povodom ovog incidenta....
U trenutku kada protesti u Srbiji traju već mesecima, a evropski zvaničnici na to i dalje ćute ili šalju oprezne poruke, postavlja se pitanje da li je demokratija zaista vrednost koju EU dosledno brani, ili tek instrument koji koristi...
Studente koji na biciklama putuju za Strazbur danas je dočekao veliki broj građana Budimpešte, ali ne i ambasadorka Srbije u toj zemlji, Aleksandra Đurović. Kako je na svom X nalogu naveo Borko Stefanović, poslanik i ...
Rekao sam već, zvučalo je kao šala, ali nije: najpoštenije bi bilo da se taj famozni pokret za narod i državu nazove Srpska radikalna stranka. Jer to je njeno konačno ujedinjenje, rebrendiranje na suštinu, a ide proleće, svi smo uveliko skinuli rukavice - i bacili je drugoj strani u facu - pa j...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok