Srbija

24.09.2024. 12:28

Nova ekonomija

Autor: Nevena Petaković

Žiofre: EU će za 50 odsto povećati budžet „Kreativne Evrope“

Izvor: EU nedelja mogućnosti

Srbija

24.09.2024. 12:28

Evropska unija je kroz program „Kreativna Evropa“ srpskoj kulturi do sada dodelila 24 miliona evra u bespovratnim grantovima. Ovo je glavni instrument koji EU koristi za podršku u oblasti kulture, u Srbiji su svi akteri u oblasti kulture mogli da za njega konkurišu pod istim uslovima kao sve države članice EU, a tu mogućnost je iskoristilo 300 domaćih organizacija, rekao je Emanuele Žiofre, šef Delegacije EU, na otvaranju drugog dana EU nedelje mogućnosti.

On je najavio da će se budžet „Kreativne Evrope“ povećati za 50 odsto u naredim godinama, čime će se povećati prilike za predstavnike srpske kulturne scene u Srbiji da prezentuju svoje ideje.

„Kroz Kreativnu Evropu smo radili na promovisanju filmova koji su proizvedeni u Srbiji, ti filmovi čiju smo proizvodnju podržali dobili su međunarodno prizananje“, rekao je Žifore dajući primer filmova „Nečista krv“ i „Leto kad sam naučila da letim“, naveo .

Juče je tema bila „Biznis i inovacije„, dok je tema današnjeg programa „Kultura“.

Žiofre je dodao i da je kroz projekat „EU za kulturno nasleđe i turizam“ Unija u Srbiji uložila 22 miliona evra. Ovaj projekat se najvećim sprovodio u istočnoj Srbiji, a obuhvatio je, između ostalog obnovu Golubačke tvrđave, ulaganje u infrastrukturu u Rajačkim pimnicama, grantove lokalnim sam..

„Evropska unija je usmerena na očuvanje srpskog kulturnog nasleđa koji je deo našeg zajedničkog evropskog identiteta, investirali smo i investiraćemo u našu zajedničku budućnost… Kao deo EU porodice, sprska kulturna blaga uživaće najveći stepen zaštite i priznanja unutar EU“, rekao je Žiofre.

Žifore je naveo da se kroz ovaj projekat uključio i podršku lokalni akterima koji se bave turizmom, kroz grant program koja je direktno podržao lokalne samouprave, udruženja građana, kreativne industrije, regionalne razvojne agencije.

„Ovi grantovi su pomogli da se unapredi privatni smeštaj, podržali su inovativne inicijative u turizmu“, rekao je on i dodao da je ovaj projekat uključio i marketinške kampanje koje su promovisale Istočnu Srbiju i donji Dunav kao destinacije koje se moraju posetiti.

Ovo je druga po redu EU nedelja mogućnosti, događaj koji ima za cilj da pruži informacije o najvažnijim evropskim programima, projektima, fondovima.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.