Lider treba da razume potrebe svog tima, ali i da ohrabri svakog člana da dostigne svoj puni potencijal. U kompaniji PepsiCo posebno cenimo „growth mindset“ pristup, gde se svaki izazov posmatra kao prilika za unapređenje. Takođe, važno je slušati i voditi primerom, inspirišući druge da čine isto
Vi ste menadžerka rasta prihoda u kompaniji PepsiCo, a ta pozicija, naročito u međunarodnoj korporaciji, zahteva multidisciplinarnost, ekspertizu iz više od jedne oblasti. Koje veštine su, po vašem mišljenju, ključne za članove vašeg tima?
Rad u našem sektoru podrazumeva da razmišljamo široko, ali i da budemo fokusirani na detalje. Ključne veštine za moj tim su analitičke sposobnosti, razumevanje tržišnih trendova i prilika, ali i fleksibilnost u pristupu, kako kupcima i njihovim potrebama, tako i celom timu. Posebno bih istakla važnost predikcije trendova i kretanja tržišta. Ovde volim da citiram Dejvida Bouvija „Sutra pripada onima koji čuju da dolazi“ („Tomorrow belongs to those who can hear it coming“).
A koje veštine su potrebne za uspešno vođenje jednog takvog tima?
U vođenju tima važno je izgraditi poverenje i negovati kulturu otvorene komunikacije. Lider treba da razume potrebe svog tima, ali i da ohrabri svakog člana da dostigne svoj puni potencijal. U kompaniji PepsiCo posebno cenimo „growth mindset“ pristup, gde se svaki izazov posmatra kao prilika za unapređenje. Takođe, važno je slušati i voditi primerom, inspirišući druge da čine isto.
Na čelu ste Grupe za osnaživanje žena u biznisu. Recite nam na čemu radite u okviru te inicijative?
Ova grupa je tek nedavno formirana, a trenutno smo u fazi postavljanja temelja za naš budući rad. Naš prvi korak je mapiranje izazova sa kojima se žene u našoj industriji suočavaju, kako bismo identifikovali ključne oblasti i paralelno kreirali strategiju. Redovno informišemo rukovodstvo o važnim promenama i novinama u ovoj oblasti, učestvujemo u diskusijama na relevantne teme i sarađujemo sa drugim ključnim stakeholderima na DE&I inicijativama – sve to nastojeći da postavimo čvrste osnove za održive promene u budućnosti.
Koji su konkretni oblici podrške na koji vaše koleginice, od fabričke do konferencijske hale, mogu da računaju?
Sve naše koleginice mogu da računaju na sveobuhvatnu podršku u okviru svog profesionalnog razvoja i napretka u kompaniji PepsiCo. Kontinuirano radimo na unapređenju strategija koje uključuju mentorske programe, mogućnosti za obuke i razvoj liderstva, kao i platforme za razmenu iskustava, počev od kolega i koleginica iz tima, do onih sa drugog kraja sveta.
Stvaranje inkluzivnog okruženja počinje od same kulture kompanije, gde se svi zaposleni osećaju cenjeno i imaju jednake prilike za razvoj
Šta, po vašem mišljenju, doprinosi da suštinski stvorimo inkluzivno okruženje za žene, koje će dovesti do ravnopravnije raspodele među liderskim pozicijama u kompanijama?
Stvaranje inkluzivnog okruženja počinje od same kulture kompanije, gde se svi zaposleni osećaju cenjeno i imaju jednake prilike za razvoj. Važno je obezbediti mentorske programe i mogućnosti za razvoj karijere koji su prilagođeni ženama, jer se mnoge od njih suočavaju sa specifičnim izazovima u balansiranju između profesionalnih i ličnih obaveza, pa je fleksibilnost na radnom mestu ključni podsticaj njihovom uspehu. Kroz inicijative poput „Ona je PepsiCo“, posvećujemo se stvaranju platformi koje podržavaju žene, ali i negujemo kulturu gde se različitosti slave, a ne samo tolerišu.
Na kraju, ali jednako važno je i uključivanje kolega kao saveznika u ove inicijative. Da bismo postigli suštinske promene, svi moraju biti deo tog procesa.
Za kraj, šta vas lično motiviše da napredujete u poslu?
Motivaciju crpim s različitih strana, vodeći se uspehom celog tima, ali i zadovoljstvom naših partnera i kupaca. Rad u industriji grickalica zahteva brzinu u razmišljanju i donošenju odluka, stalnu inovaciju i prilagođavanje promenama u navikama potrošača, što me svakodnevno inspiriše i pokreće kreativno i strateški. Ali naravno, nije sve idealno i postoje izazovi koji nisu laki i zahtevaju dodatnu dozu angažmana. Posebno u tim situacijama, kada vidim da smo kao tim uspeli da prevaziđemo izazove i ostvarimo ciljeve, to je najveća nagrada i podstrek za dalji napredak.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kada ne znamo šta je istina i šta nije istina, kada ne znamo šta je dobro i šta je loše, šta je zlo i šta nije zlo, mi gubimo sistem vrednosti, a kada izgubimo sistem vrednosti, mi nemamo civilizaciju. Da bi...
Pored brojnih pitanja koje je nesreća na Železničkoj stanici otvorila, pre svega u građevinarstvu, u procedurama, lancu odlučivanja i odgovornosti, ponovo se otvara i još jedno pitanje - kako zapravo funkcio...
Neznanje je ključni faktor neuspeha, a drugi izvor problema jesu dva najčešća načina na koja se ulazi u biznis. Jedan je kada ljudi dođu iz korporativnog sveta, a drugi kada nemaju nikakvo korporativno iskus...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok