Održivost Vesti iz izdanja

01.10.2024. 05:38

wienerberger

Autor: Nova ekonomija

POUZDAN PARTNER KOJI NUDI PREMIJUM PROIZVODE

INTERVJU: Mladen Samardžija, komercijalni direktor kompanije wienerberger

Foto: wienberger
Od septembra ove godine, funkcionišemo po principu dualnog brenda, gde je wienerberger krovni brend svim proizvodnim brendovima, na globalnom tržištu ali i u Srbiji, što predstavlja prvi korak u pripremi dalje ekspanzije poslovanja. U narednom periodu nas očekuje dodatno razvijanje poslovanja, uz značajna ulaganja u segmentu opeke i veću prisutnost u segmentima cevi i behaton ploča

Kompanija wienerberger je globalni lider kada je u pitanju proizvodnja proizvoda od opeke, odnosno tradicionalnih građevinskih materijala i slovi za jednog od vodećih proizvođača građevinskih materijala u svetu. Na srpsko tržište je wienerberger ušao akvizicijom kompanije Tondach, koja je bila vlasnik nadaleko poznate fabrike za proizvodnju crepa Potisje Kanjiža, sa tradicijom dužom od 100 godina.

„Ova akvizicija je donela i značajne investicije, koje su nam omogućile dalji razvoj poslovanja u Srbiji i regionu”, kaže Mladen Samardžija, komercijalni direktor kompanije wienerberger. Ta kompanija je lider na tržištu Srbije kada je u pitanju crep, sarađuje sa veoma velikim brojem partnera uz nacionalnu distribuciju, i ima značajan izvoz u zemlje regiona.

NE logo za pitanje u intervjuu Ka čemu su fokusirane investicije vaše kompanije u Srbiji?

Od septembra ove godine, funkcionišemo po principu dualnog brenda, gde je wienerberger krovni brend svim proizvodnim brendovima, na globalnom tržištu ali i u Srbiji, što predstavlja prvi korak u pripremi dalje ekspanzije poslovanja. U narednom periodu nas očekuje dodatno razvijanje poslovanja uz značajna ulaganja, posebno u segmentu cevi i behaton ploča. Wienerberger kao krovni brend objedinjuje brendove Tondach za crep, Porotherm za blokove, Terca za cigle, Pipelife i Vargon za sisteme za cevi i Semmelrock za behaton ploče.

Takođe, sa našim investicijama smo sa jedne strane fokusirani na unapređenje i proširenje asortimana, dok nam je sa druge strane veoma važan kvalitet života naših zaposlenih i zajednice u kojoj poslujemo. Puno pažnje posvećujemo očuvanju životne sredine i održivom poslovanju, takođe, očekuje nas značajna investicija u projekat izgradnje solarnih panela na području fabrike.

NE logo za pitanje u intervjuu Domaća građevinska industrija važi za konzervativni sektor, gde se inovacije teško „primaju“. Šta wienerberger radi na ovom polju, konkretno u Srbiji?

Zahvaljujući uspešnoj saradnji sa arhitektima i projektnim timovima, pratimo sve trendove. Lansirali smo nove proizvode, pre svega crep većeg formata, jer smo primetili da je veoma popularan kod potrošača. Takođe, potrošači traže drugačije boje nego ranije, sada su popularne jake i tamne boje, što predstavlja poseban izazov za proizvode koji se koriste napolju pod konstantnim atmosferskim uticajima, te se za tamne boje koristi još bolja zaštita i kvalitetniji materijal kako bi izdržali temperaturne fluktuacije.

NE logo za pitanje u intervjuu Kakvi trendovi nas očekuju u uređenju enterijera, a kakvi u uređenju eksterijera, od 2025. godine pa nadalje?

Danas u najvećoj meri visokotehnološki sektor diktira trendove uređenja i dizajna, pa tako smart ili „pametna“ rešenja postaju standard u uređenjima prostora, kao i rešenja za energetsku efikasnost i održivost. Ovi trendovi se međusobno dopunjavaju i ubuduće će se zajedno razvijati. Wienerberger prati tu dinamiku, ove godine je najvećom investicijom, akvizicijom kompanije Terreal postao njen vlasnik. Terreal je jedna od vodećih firmi za napredna rešenja na krovovima, ovo se naročito odnosi na sisteme za integrisanje solarnih panela na kosim krovovima. Očekujemo dinamičan razvoj u ovoj oblasti poslovanja u narednom periodu.

NE logo za pitanje u intervjuu Koji su vaši poslovni planovi na lokalnom/regionalnom tržištu u predstojećem periodu?

Osim fabrike u Kanjiži gde se proizvodi crep, wienerberger je prisutan sa više fabrika u regionu za proizvodnju bloka, cevi i behaton ploča. Za našu kompaniju su regionalna tržišta veoma značajna, solidno su se razvijala prethodnih godina, posebno ukoliko ih uporedimo sa izazovima sa kojima se susreće tržište zapadne Evrope.

UKLJUČENI SMO U LOKALNU ZAJEDNICU, UČESTVUJEMO U RAZLIČITIM AKTIVNOSTIMA I RADO SE ODAZIVAMO KADA JE POTREBNA PODRŠKA

NE logo za pitanje u intervjuuOdrživost je danas sve značajniji faktor u strateškom planiranju poslovanja kompanija. Koliku pažnju posvećujete toj temi?

Održivost nam je veoma važna, a fabrika u Kanjiži uživa veliki ugled među evropskim fabrikama. U narednom periodu ćemo se posvetiti pomenutom projektu za izgradnju solarnih panela u fabrici. Ostvarujemo odlične rezultate uz efikasnu proizvodnju sa smanjenom potrošnjom energije i sirovina. Veliku pažnju poklanjamo i smanjenju CO2 otiska, koji je jednako važan kao i finansijski rezultati. Kada govorimo o crepu brenda Tondach, koji je sam po sebi veoma održiv, ekološki i neškodljiv uz dug vek trajanja, potrošačima koji ugrade naš sistem proizvoda na krovu nudimo 33 godine garancije na taj sistem.

NE logo za pitanje u intervjuu Da li sarađujete sa lokalnim partnerima i kako biste ocenili tu saradnju?

Wienerberger neguje snažne partnerske odnose sa kupcima i distributerima na tržištu, poslujući isključivo preko lokalnih partnera, kako bismo došli do krajnjih potrošača. Nastavićemo da pružamo čvrst oslonac našim kupcima, kao pouzdan partner koji nudi premium proizvode, uz najkompletniji servis od prodaje do postprodaje.

NE logo za pitanje u intervjuu Wienerberger je uspostavio internacionalno merodavnu nagradu za projektne biroe pod nazivom Brick Award. O čemu se radi?

Nagrada Brick Award se održava svake druge godine i mogu da učestvuju arhitekte iz celog sveta. Razmatraju se najbolji projekti korišćenja materijala od opeke, pre svega cigle i crepa. Projekti ne moraju da budu rađeni sa wienerberger materijalima, želimo da podržimo korišćenje tradicionalnih materijala za koje verujemo da nemaju adekvatnu zamenu. Naredni konkurs ćemo aktivno promovisati među našim projektnim biroima u Srbiji. Predlažemo arhitektama koji rade na projektima sa ciglom i crepom, da razmišljaju o ovoj nagradi, naredni ciklus je već počeo, a pobednike ćemo proglasiti na globalnom Brick Awardu 2026. godine.

NE logo za pitanje u intervjuu Kako biste okarakterisali dinamiku rada u kompaniji koja je obeležila preko dva veka postojanja?

Kompanija wienerberger je moderna i jedna od vodećih kompanija u građevinskom sektoru, istovremeno je veoma posvećena i fokusirana na negovanje tradicije, kako u matičnoj zemlji, tako i u fabrikama i lokalnoj zajednici u kojima posluje. Takva je situacija i u Kanjiži, gde našu fabriku odlikuje tradicija duža od jednog veka i veoma smo srećni što možemo da kažemo da imamo mnogo kolega čiji su preci radili u fabrici. Uključeni smo u lokalnu zajednicu, učestvujemo u različitim aktivnostima i rado se odazivamo kada je potrebna podrška.

Nedavno, kada je jako nevreme praćeno gradom pogodilo Osečinu, brzo smo se odazvali pozivu opštine da pomognemo domaćinstva koja su pretrpela veliku štetu, i donirali smo naš materijal kako bi šteta mogla da se sanira. U narednom periodu planiramo dalju ekspanziju našeg prisustva na domaćem tržištu, kao pouzdan partner svim subjektima u građevini koji sarađuju sa nama, nudeći premijum sisteme naših brendova koji odnedavno posluju pod krovnim brendom wienerberger.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.