Vesti iz izdanja

01.10.2024. 06:57

Štampano izdanje

Autor: Aleksandar Milošević

NE MOŽETE SE IGRATI CENAMA

„Najbolja cena“ je akcija napravljena tako da odgovara svima. Vladi Srbije donosi političke poene, velike trgovce ne pogađa previše, a siromašnim građanima daje mogućnost da tokom dva meseca, koliko će trajati, ipak neke proizvode kupe jeftinije nego do sada. Naličje ove mere je to što nema nikakav dublji niti trajniji efekat na cene, što male trgovce tera u sivu ekonomiju i svesno služi da stvori utisak da država nešto radi povodom skupog života, iako i ona sama zna da se njome ništa ne rešava i da naši problemi leže negde sasvim drugde.

O tome, ali i o monopolima, visokim maržama, profitima trgovinskih giganata i razlozima zašto u Srbiju još od Lidla nije došao nijedan međunarodni lanac, za Novu ekonomiju govori Goran Kovačević, osnivač i suvlasnik Gomeksa, jedne od najpoznatijih domaćih trgovinskih kuća.