EXIT festival je svojim izdanjem za 2024. godinu doneo značajan doprinos privredi Novog Sada i Srbije u iznosu od 23,7 miliona evra, čime je ukupni ekonomski efekat festivala od njegovog osnivanja dostigao više od 270 miliona evra.
U julu ove godine EXIT festival je okupio više od 210.000 posetilaca iz 120 zemalja sveta, a da su posetioci iz inostranstva činili 67 odsto ukupne publike.
Istraživanje „TIM Centra“ iz Novog Sada je pokazalo da je 83,3 odsto ispitanika izjavilo da su u Novi Sad došli isključivo zbog festivala, što, kako je navedeno, potvrđuje da EXIT igra ključnu ulogu u pozicioniranju Novog Sada i Srbije na globalnoj turističkoj sceni.
Najviše inostranih gostiju stiglo je iz Mađarske, Nemačke, Turske, Rusije, Austrije, Holandije, Engleske, Rumunije, Francuske, Italije, Grčke, Bugarske, Češke, Slovačke, ali i iz Meksika, Australije, Argentine, Indije i Senegala, prenosi Beta.
Iz regionu su prednjačili posetioci iz Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine.
Ove godine, 46 odsto posetilaca na Petrovaradinskoj tvrđavi bili su prvi put na festivalu.
Posetioci su tokom festivala u Novom Sadu i Srbiji prosečno trošili 592 evra, što je 25 evra više nego godinu pre.
Turisti iz Zapadne Evrope trošili su u proseku 832 evra, dok je prosečna potrošnja posetilaca iz Istočne Evrope iznosila 688 evra, odnosno 64 evra više u poređenju sa prošlom godinom.
Posetioci izvan Evrope su imali najveću prosečnu potrošnju, trošeći u proseku 981 evro, što je gotovo 88 evra više po osobi nego prošle godine.
Ocenjeno je da festival doprinosi i međunarodnoj promociji Novog Sada i Srbije, koja se odvija pre, tokom i nakon EXIT festivala, a koju međunarodni mediji klasifikuju kao neprocenjiv.
Prosečna starost posetilaca koji su učestvovali u anketi iznosila je 25,3 godine, što je gotovo identično kao prethodne godine (25,5).
Visokoobrazovani posetioci, uključujući studente, činili su 72 odsto publike.
Gradska vlast ponovo tvrdi: Novosadska voda bezbedna za piće. Deo građana i dalje kupuje flaširanu
živeo nam rock and roll