
N1: Miloradu Grčiću ukinut pritvor
Bivšem predsedniku opštine Obrenovac i v.d. direktoru EPS-a Miloradu Grčiću ukinut je pritvor u kom se nalazio od 14. februara 2025. godine zbog sumnje da je učestvovao u malverzacijama u JP "Elektroprivreda...
Uvođenje elektronske kontrole prelaska granice Šengena putem EES sistema će stvoriti problem u prevozu tereta i lancima snabdevanja u Srbiji, a odraziće se i na povećanje cena proizvoda, zbog čega prevoznici traže pomoć za izuzimanje profesionalnih vozača iz tog sitema.
EU 10. novembra započinje primenu EES sistema koji podrazumeva elektronsko evidentiranje ulaska i izlaska u zemlje EU, Švajcarske i Norveške kao i elektronsku proveru poštovanja pravila dozvoljenih 90 dana boravka u periodu od 180 dana za državljane trećih zemalja.
Iz Udruženja prevoznika tereta Srbije „Međunarodni transport“ objasnili su da će EES sistem pogoditi vozače koji prevoze robu u međunarodnom prevozu, jer profesionalni vozači drumskih teretnih vozila iz trećih zemalja, imaju ograničen broj dana boravka u zemljama EU, Švajcarske i Norveške (90 dana u bilo kom periodu od 180 dana).
Dodaje se da se ovi vozači već godinama susreću sa problemom prekoračenja dozvoljenog broja dana boravka iako, smatraju da nije logično da ljudi koji su na svom radnom mestu i koji stalno, u teretnim vozilima prelaze granice, uz razne sertifikate koje kao profesionalni vozači poseduju, imaju ograničenje u broju dana boravka.
„Uvođenjem elektronske kontrole dozvoljenog broja dana boravka EES koja će predstavljati jedinstvenu kontrolu u svim navedenim zemljama i koja će zameniti manuelno brojanje pečata u pasošima vozača mnogo brže i efikasnije će eliminisati vozače sa teretnih vozila zbog prekoračenja dana boravka i dovesti do zabrane ulaska na teritorije tih zemalja za gotovo sve vozače“, prenosi Beta.
Podsećaju i da se privreda EU u velikoj meri oslanja na svoje proizvodne pogone koji se nalaze u trećim zemljama kao što su Srbija, Turska, Severna Makedonija, Albanija, Crna Gora, a robu, repromaterijale, delove za automobilsku industriju, prevoze teretna vozila i vozači prevoznika iz tih zemalja.
„Nedostatak profesionalnih vozača u drumskom transportu već uveliko postoji, uvođenjem ovog EES sistema isti će još više kulminirati te u periodu od četiri do šest meseci gotovo da neće biti vozača koji će moći da prevozi robu i time će stati i drumski transport robe“, upozorili su iz Udruženja.
Istaknuto je da će ovo uticati i na privredu EU jer ona zavisi od proizvodnje robe i repromaterijala koja se realizuje u trećim zemljama, a čiji se transport za/iz EU isključivo oslanja na prevoznike, vozače i vozila iz trećih zemalja.
„Sve kompanije kojima je drumski transport važan za uvoz i izvoz robe između EU i trećih zemalja treba da znaju da će kroz veoma kratak period ostati bez raspoloživih kapaciteta u pogledu teretnih vozila jer ista neće imati ko da vozi a prevoznici iz EU zemalja takve vrste prevoza ne obavljaju“, navedeno je u saopštenju.
Zato iz Udruženja tražimo pomoć od svih privrednika čije su matične kompanije iz EU da putem ambasada i drugih nadležnih institucija iz svojih zemalja traže izuzeće za profesionalne vozače od ograničenog dana boravka na teritoriji zemalja EU, Švajcarske i Norveške kako bi se sprečio veoma loš scenario.
Navedeno je da prevoznici iz trećih zemalja ne mogu sami da reše ovaj problema zato je važno da svi privrednici budu upućeni i da u skladu sa svojim mogućnostima pomognu.
„Ukoliko ne dođe do hitne promene i izuzeća profesionalnih vozača iz ograničenog dana boravka na teritorijama navedenih zemalja, prevoznici naše i zemalja koje pogađa ova odluka, odlučni su da svoja prava na rad traže blokadom teretnog saobraćaja ka zemljama EU“, saopštilo je udruženje „Međunarodni transport“.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Bivšem predsedniku opštine Obrenovac i v.d. direktoru EPS-a Miloradu Grčiću ukinut je pritvor u kom se nalazio od 14. februara 2025. godine zbog sumnje da je učestvovao u malverzacijama u JP "Elektroprivreda...
Autosaobraćajno preduzeće Strela iz Obrenovca objavilo je na Beogradskoj berzi ponudu za preuzimanje preostalih akcija Saobraćajnog preduzeća Lasta. Ponuda, po ceni od 665 dinara po akciji, otvorena je od da...
Osnivač i vlasnik "Mikroelektronike" Nebojša Matić izjavio je da je na sastanku privrednika sa sinom američkog predsednika, Donaldom Trampom Juniorom, rečeno da se radi na postizanju sporazuma o bescarinskoj...
Srbija železnička stanica novi sad
Menadžerka za razvoj investicija AD „Infrastruktura Železnica Srbije“ Slobodanka Katanić, predsednik Komisije za tehnički pregled Milutin Savović i članica te Komisije Biljana Krstić, protiv kojih je Više ja...
Finansijski izveštaj za 2024. godinu pokazuje da je iza Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) "Beograd" još jedna loša godina....
Predsednik Srbije se na početku društveno-političke krize i masovnih protesta, pre šest meseci, a nakon pada nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu, 1. novembra prošle godine, isticao predlaganjem studentima, opoziciji i, u načelu, kritičkoj j...
Istorijskih događaja je za Novi Sad od 1. novembra odavno previše, a šta tek reći za njegov Univerzitet, koji je kičmena moždina ovog grada? Nekada u javnosti prepoznat pre svega po izvrsnim profesorima, stručnjacima i studentima, velikom...
U Osnovnom sudu u Nišu danas bi trebalo da počne suđenje po tužbi opozicionog političara Branislava Jovanovića, koji je i bivši niški funkcioner, protiv predsednika Srbije Aleksandra Vučića zbog, kako je naveo, širenja "uvredljivih i neistinitih navoda" o njemu i ...
Premijer Srbije Đuro Macut pristao je na uslov koji je rektor Univerziteta u Beogradu Vladan Đokić postavio za održavanje današnjeg sastanka, a to je da uz njega bude još pet predstavnika Univerziteta, saznaje FoNet....
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVEОбавештења