Srbija

10.10.2024. 15:51

Beta

Autor: Nova Ekonomija

Izuzimanje profesionalnih vozača iz EES sistema

MaxPixel.net-Road-Truck-Transport-Evening-Traffic-Car-Vehicle-4104405.jpg MaxPixel

Srbija

10.10.2024. 15:51

Uvođenje elektronske kontrole prelaska granice Šengena putem EES sistema će stvoriti problem u prevozu tereta i lancima snabdevanja u Srbiji, a odraziće se i na povećanje cena proizvoda, zbog čega prevoznici traže pomoć za izuzimanje profesionalnih vozača iz tog sitema.

EU 10. novembra započinje primenu EES sistema koji podrazumeva elektronsko evidentiranje ulaska i izlaska u zemlje EU, Švajcarske i Norveške kao i elektronsku proveru poštovanja pravila dozvoljenih 90 dana boravka u periodu od 180 dana za državljane trećih zemalja.

Iz Udruženja prevoznika tereta Srbije „Međunarodni transport“ objasnili su da će EES sistem pogoditi vozače koji prevoze robu u međunarodnom prevozu, jer profesionalni vozači drumskih teretnih vozila iz trećih zemalja, imaju ograničen broj dana boravka u zemljama EU, Švajcarske i Norveške (90 dana u bilo kom periodu od 180 dana).

Dodaje se da se ovi vozači već godinama susreću sa problemom prekoračenja dozvoljenog broja dana boravka iako, smatraju da nije logično da ljudi koji su na svom radnom mestu i koji stalno, u teretnim vozilima prelaze granice, uz razne sertifikate koje kao profesionalni vozači poseduju, imaju ograničenje u broju dana boravka.

„Uvođenjem elektronske kontrole dozvoljenog broja dana boravka EES koja će predstavljati jedinstvenu kontrolu u svim navedenim zemljama i koja će zameniti manuelno brojanje pečata u pasošima vozača mnogo brže i efikasnije će eliminisati vozače sa teretnih vozila zbog prekoračenja dana boravka i dovesti do zabrane ulaska na teritorije tih zemalja za gotovo sve vozače“, prenosi Beta.

Podsećaju i da se privreda EU u velikoj meri oslanja na svoje proizvodne pogone koji se nalaze u trećim zemljama kao što su Srbija, Turska, Severna Makedonija, Albanija, Crna Gora, a robu, repromaterijale, delove za automobilsku industriju, prevoze teretna vozila i vozači prevoznika iz tih zemalja.

„Nedostatak profesionalnih vozača u drumskom transportu već uveliko postoji, uvođenjem ovog EES sistema isti će još više kulminirati te u periodu od četiri do šest meseci gotovo da neće biti vozača koji će moći da prevozi robu i time će stati i drumski transport robe“, upozorili su iz Udruženja.

Istaknuto je da će ovo uticati i na privredu EU jer ona zavisi od proizvodnje robe i repromaterijala koja se realizuje u trećim zemljama, a čiji se transport za/iz EU isključivo oslanja na prevoznike, vozače i vozila iz trećih zemalja.

„Sve kompanije kojima je drumski transport važan za uvoz i izvoz robe između EU i trećih zemalja treba da znaju da će kroz veoma kratak period ostati bez raspoloživih kapaciteta u pogledu teretnih vozila jer ista neće imati ko da vozi a prevoznici iz EU zemalja takve vrste prevoza ne obavljaju“, navedeno je u saopštenju.

Zato iz Udruženja tražimo pomoć od svih privrednika čije su matične kompanije iz EU da putem ambasada i drugih nadležnih institucija iz svojih zemalja traže izuzeće za profesionalne vozače od ograničenog dana boravka na teritoriji zemalja EU, Švajcarske i Norveške kako bi se sprečio veoma loš scenario.

Navedeno je da prevoznici iz trećih zemalja ne mogu sami da reše ovaj problema zato je važno da svi privrednici budu upućeni i da u skladu sa svojim mogućnostima pomognu.

„Ukoliko ne dođe do hitne promene i izuzeća profesionalnih vozača iz ograničenog dana boravka na teritorijama navedenih zemalja, prevoznici naše i zemalja koje pogađa ova odluka, odlučni su da svoja prava na rad traže blokadom teretnog saobraćaja ka zemljama EU“, saopštilo je udruženje „Međunarodni transport“.

Program „Srbija i EU – Oprema za privredu“: Završna etapa i najava novih prilika za preduzetnike

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.