Srbija

28.05.2017. 13:45

Nataša Stojanović

Autor: Nova Ekonomija

Forum YES: Uspeh se postiže radom, fokusiranošću i hrabrošću

Srbija

28.05.2017. 13:45

Kako se gradi uspeh, kako postaviti ciljeve i rezultate, na koji način se motivišu ljudi u kompaniji, kako naći motivaciju nakon neuspeha, kako iskustva jačaju čoveka i kako se grade dobri odnosi u kompaniji, teme su o kojima se danas razgovaralo na poslednjem panelu Foruma mladih lidera Srbije 2017. YES!.

Govornici na panelu bili su Zoran Petrović, predsednik AmCham-a i direktor Reiffeisen banke, Tomislav Momirović, predsednik Mona hotel Managment, Robert Čoban, suvlasnik i predsednik Color Press Group i Darko Babić, generalni direktor DHL-a za Srbiju. Oni su kroz svoja iskustva u biznisu učesnicima foruma otkrili kako uspeti u karijeri.

Robert Čoban, opisao je svoje početke u medijima i izdavaštvu istakavši da je teško iz sopstvenog iskustva deliti savete ljudima na početku karijere jer su periodi u kojima su on i ostali govornici počeli, neuporedivno drugačiji od sadašnjih. 

Vlasnik Color Press Group ispričao je kako je počeo januara 1992. godine, što je bilo vreme kada se završavao rat u Hrvatskoj i počinjao rat u Bosni.

„Osnovali smo časopis Indeks, koji su nam ugasili nakon dva meseca, nakon čega smo odlučili da pokrenemo Nezavisni Indeks, a potom i Novosadski Indeks iz koga je nastao Svet, koji je u početku bio politički list“, naveo je i dodao da je Svet potom postao zabavni magazin, čime su postali nezavisni od finansiranja političara i nevladinih organizacija poput Soroševe i postali zavisni samo od oglašivača i tiraža.

„Držali smo se nekoliko postulata. Nismo išli van naše branše i od početka smo radili van granica Srbije. Jako je bitno raditi na što većem tržištu i držati se svog fokusa“, rekao je.

„Čime god da se bavite u budućnosti odlučite se za jednu oblast u kojoj ćete biti što posvećeniji“, rekao je Čoban.

Kako je rekao, on u svojoj firmi daje šansu svakome ko ga pita da li može da radi. Odgovara na svaku poruku.

„25 godina imamo firmu, imamo stalan deo tima, ali i stalno zapošljavamo nove ljude. Moj savet onima koji traže posao je da ne šalju CV duži od jedne stranice A4“, rekao je.

Zoran Petrović, istakao je da je veoma važno da čovek bude dovoljno hrabar i spreman na promene da u jednom trenutku napusti jednu stvar koju je do tada radio na jedan način.

Izbor saradnika je veoma važan.

„Veoma je važno da budu timski igrači. Dešava se, naročito u velikim institucijama da imate eksperte, ali kada im date da vode tim, oni će uprskati i ono što su pre toga dobro uradili“, rekao je.

Na pitanje kako bira nove zaposlene kada su kandidati slični odgovorio je da traži da imaju šira interesovanja i gleda čime se još bave van posla: sportom, muzikom ili nečim trećim.

„Važno mi je da li su se nekada bavili sportom. Da bi funkcionisali u velikoj firmi moraju da znaju da komuniciraju sa kolegama i da nađu zajednički jezik“, naveo je.

On smatra da je važno da se čovek u životu okruži ljudima iz raznih segmenata, te bi tražio i na poslu takve ljude.

Ne voli da čuje političare kada kažu da mora da se menja mentalni sklop srpskog naroda.

„Pa, kakav čovekov mentalitet? Nismo u genetskom inženjeringu. Tvoj posao je da menjaš sistem. Postavi sistem, nemoj da mi pričaš o mentalitetu!“, rekao je Petrović.

Dodao je da stav  „mnogo volim da oponašam Angelu Merkel“ treba i da vodi ka tome da vidi kako ona to radi u svojoj zemlji i da počne tako i u Srbiji.

Istakao je da kod njega nema prijema na posao preko veze, i da kada vidi CV sa mnogo promenjenih firmi, taj CV odmah sklanja i ne uzima ga u obzir jer misli da je ta osoba neko ko nema stabilnost ili se ne nalazi.

Tomislav Momirović, rekao je da to što radi u porodičnoj firmi svojih roditelja vidi kao privilegiju i da mu to nije opterećenje, već naprotiv, jako mu je zabavno.

„Svaki čovek je individua za sebe. Svaki čovek ima neki svoj put kako da se izbori. Ne postoji konstanta u ovoj zemlji. Problem mora da se napadne. Nema prijateljstva u poslu. Na vrhu je jako zabavno, jako su velike pare u odnosu na na početak poslovne karijere. Svi bi da su na vrhu“, rekao je Momirović.

Kako je naveo, ovde se stalno govori o mladima, ali u tom smislu ne postoje mladi. 

„Ljudi od 24, 25, godina nisu mladi. Vi ste ozbiljni, zreli ljudi koji sada donose odluke koje imaju veću odgovornost. Svako od vas treba da se zapita: Šta ja želim, šta ja mogu, gde je moja šansa? U realnom svetu svi vas vuku nadole. Niko vam neće reći: Ajde ti, a ja ću da sednem, nego svi hoće slavu i novac. Govore: to ne može, nemoj to, a onda vidiš da guraju nekog drugog. I pitaš se šta se dešava. Dešava se da nisi shvatio okolnosti. Zato treba biti jak i fokusiran“, rekao je Momirović.

Za uspeh je neophodno znanje, kazao je, kao i stalni rad na sebi i spremnost da se uhvatite u koštac“, dodao je i istakao da je njima jako važna kreativnost. 

„Kroz naše ljude, mi kreiramo našu firmu. Ulažemo u naše zaposlene, promovišemo nove ljude…“.

Da bi se šansa iskoristila neophodno je biti agresivan.

„Ovo je vreme znanja, a ne vreme veza. Vi ste proizvod, vi nudite sebe. Svaki čovek je brend za sebe. Po mom mišljenju to je jako dobro  iomogućava čopveku da iskoristi svoj potencijal.

Darko Babić je rekao da ljudi koji rade kod njega moraju biti kompatibilni s njim.

„Danas se traže mladi ljudi, sposobni koji odmah daju rezultat. Dobri ste koliko vam je dobar poslednji mesec. Ako nije dobar – imate žuti karton, a znate šta sledi za mesec dana“, rekao je.

On je istakao da je neophodan stalan rad na sebi, konstanta želja za uspehom, fokusiranost i kreiranje nečeg novog.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.