Amazon je pokrenuo novu platformu pod nazivom Haul, koja ograničava maksimalnu cenu proizvoda na 20 dolara (15,79 funti), s ciljem konkurisanja jeftinim trgovinskim gigantima poput Temu-a i Shein-a.
Ovaj gigant online kupovine predstavio je Haul kao iskustvo koje je dostupno isključivo putem mobilne aplikacije za kupce u SAD-u, u okviru svoje aplikacije za kupovinu, u sredu.
Amazon navodi da kupci mogu očekivati „neverovatno niske cene“ za proizvode na Haulu, koji su „vredni čekanja“ do dve nedelje za isporuku.
Kineski konkurenti Amazona u e-trgovini uživali su brzi rast poslednjih godina, ali su se suočili i sa kritikama zbog ekoloških posledica proizvodnje i isporuke sve većeg broja jeftinih proizvoda, prenosi BBC.
„Temu i Shein su se suočili s kritikama i zbog korišćenja rupa u zakonima o uvozu, kao i zbog toga što su neodrživi i neodgovorni prema životnoj sredini,“ izjavila je za BBC analitičarka maloprodaje iz kompanije Forrester, Sučarita Kodali.
Haul predstavlja dugo očekivani Amazonov ulazak na tržište jeftinijih proizvoda s dužim rokovima isporuke – poslovni model koji je podstakao rast platformi Temu i Shein.
Međutim, regulatori širom sveta postaju sve oprezniji prema platformama koje prodaju masovno proizvedene proizvode po veoma niskim cenama.
Evropska komisija je u oktobru pokrenula postupak protiv Temua zbog zabrinutosti da ne sprečava prodaju ilegalnih proizvoda, o čemu je Nova ekonomija pisala.
Amazon je sa Haul-om postavio niske cene kao centralni deo svoje ponude.
Pored maksimalne cene od 20 dolara, kompanija je saopštila da će većina proizvoda koštati manje od 10 dolara (7,90 funti).
U saopštenju za medije, Amazon je naveo primere, kao što su trodelni set brijača i „elegantan komplet ogrlice, narukvice i minđuša“, dostupni za manje od tri dolara svaki.
Takođe, besplatna dostava će biti dostupna za porudžbine od 25 dolara ili više, s rokom isporuke od jedne do dve nedelje.
„Pronalazak sjajnih proizvoda po vrlo niskim cenama je važan za kupce, i nastavljamo da istražujemo načine kako možemo raditi s našim prodajnim partnerima kako bi oni mogli ponuditi proizvode po ultra-niskim cenama,“ rekao je Dharmesh Mehta, potpredsednik Amazonovih globalnih usluga za prodajne partnere.
Kompanija navodi da će „beta“ verzija Haul-a omogućiti prodaju svih proizvoda uz garancije kvaliteta, pružajući kupcima sigurnost u vezi s njihovom bezbednošću.
Gospodin Mehta je rekao da je ovo i dalje „početna faza“ za novu prodajnu vertikalu i da će povratne informacije kupaca biti pažljivo slušane kako bi se usluga „usavršila i proširila u narednim nedeljama i mesecima“.
Nova ekonomija objavljuje projekat radova na Železničkoj stanici: CIP ipak planirao dodavanje stakla i čelika na nadstrešnicu