
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Devet sindikata Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) Beograd navelo je u saopštenju da su u subotu, 15. marta, na dan velikog protesta u Beogradu, svi privatni prevoznici odlučili da obustave rad na više od 100 autobuskih linija.
U petak, 14. marta 2025. godine, pojedini privatni prevoznici koji učestvuju u sistemu javnog prevoza grada Beograda su odlučili da povuku svoje autobuse sa gradskih linija za garažu. Na taj način su, bez najave i opravdanog razloga, onemogućili normalno funkcionisanje stanovnika prestonice, navodi se u saopštenju devet sindikata GSP-a.
“Ipak, još drastičniji i dosad nezabeleženi slučaj u sistemu javnog prevoza se dogodio u subotu, 15. marta 2025. godine, kada su svi privatni prevoznici iz konzorcijuma BG bus prevoz i Strela odlučili da obustave rad na više od 100 autobuskih linija koje im je dodelio grad Beograd i da tog dana nijedno vozilo privatnih prevoznika Strela, C&LC Group, Beobus siti 2015, Banbus, Trans-Jug i drugih firmi privatnog konzorcijuma ne izađe u saobraćaj, čime je stotine hiljada Beograđana i gostiju našeg grada ostalo bez javnog prevoza. Prema našim saznanjima, privatni prevoznici su obavestili predstavnike grada Beograda da su zabrinuti za svoja vozila i zaposlene, odnosno za svoju imovinu i zbog toga su obustavili rad”, navode sindikati.
Kako kažu, jedini prevoznik koji je radio je GSP Beograd, čija su vozila saobraćala po redu vožnje. Vozila GSP-a su povučena iz saobraćaja po nalogu nadležnih organa u toku dana, a ne samovoljom GSP-a, ali su svi vozači, radnici održavanja, otpravnici, dispečeri i celokupno saobraćajno osoblje bili u stanju pripravnosti, navode sindikati. Oni naglašavaju i da nikakve zvanične najave, niti obaveštenja, kako za korisnike javnog prevoza, tako i za zaposlene, povodom obustave rada privatnih prevozinika.
Kako dodaju, Operativno-kontrolni centar Sekretarijata za javni prevoz bio je nedostupan za informacije, što je suprotno svim važećim procedurama i pravilima za postupanje u vanrednim situacijama.
Devet sindikata GSP-a zbog toga traži od Sekretarijata za javni prevoz da javno objasni po kom osnovu su privatni prevoznici ostavili građane bez javnog prevoza tokom celog dana, zatim zbog čega nije postojala nikakva informacija o tome, kao i da li će privatnim prevoznicima koji su odbili da prevoze građane biti isplaćena naknada iz budžeta grada Beograda za hiljade neostvarenih polazaka u subotu.
“Ovo je ozbiljno upozorenje da je potrebna revizija ugovora o javno-privatnim partnerstvima sa privatnim prevoznicima i dokaz je rizično da većina linija javnog prevoza Beograda bude poverena privatnim firmama koji svoj domintantni položaj mogu da koriste zarad svojih ličnih interesa, zanemarujući svoje obaveze prema gradu Beogradu i interese korisnika javnog prevoza. Čak i u najtežim okolnostima u našoj državi, kao što je za vreme ratnog stanja 1999. godine i za vreme pandemije virusa 2020. godine, GSP Beograd je bio u službi građana prestonice, zbog čega je ovakav presedan i samovolja privatnih prevoznika nedopustiva, zaključuju sindikati.
Podsećamo, u subotu je 15. marta održan veliki protest “15. za 15”, na koji su pozvali studenti u blokadi. Na ulicama Beograda tog dana bilo je, prema različitim procenama, više stotina hiljada građana.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE
Oduzeti sve dozvole navedenima,blokirati račune do nadoknade štete.Ukinuti sve subvencije i formirati novo javno preduzeće GSP Beograd.
Kao, GSP, prevoznik, koji se jedini brine o gradjanima… Slucajno znam, da su privatni prevoznici 14.03. dobili NAREDBU da otkazu sve polaske za 15.03. A Sindikalci GSPa godinama cute i ne reaguju na unistavanje preduzeca i na sve sto se u GSPu desava.