Američka Kancelarija za strateške sudije (OSS), prethodnik CIA, 1944. godine objavila je tajni pamflet koji je služio kao vodič špijunima, ali i građanima koji su živeli u zemljama sila Osovine, a zapravo su bili privrženi saveznicima. Vodič se zvao „Jednostavni vodič za sabotažu“, a objavljen je 2008, kada je sa njega skinuta oznaka tajnosti.
U njemu se nalaze instrukcije za obične ljude, koji su želeli da na bilo koji način naškode okupatorskim državama u kojima su bili primorani da žive i rade.
Ovo je 16 trikova koje je tadašnji OSS smislio za sabotažu velikih fabrika i kompanija u Nemačkoj, Italiji, Japanu…
Organizacija i konferencije
– Insistirajte na tome da sve radite kroz „kanale“. Nikada ne dozvolite da se nešto zavši kraćim, lakšim postupkom.
– Držite govore. Govorite dugo i što je češće moguće. Ilustrujte svoje govore izmišljenim anegdotama i ličnim iskustvima, što je duže mogućim.
– Kad god je moguće prosleđujte ideje, zamisli i predloge višim instancama. Uvek se trudite da ih šaljete na nekoliko adresa, najmanje pet.
– Iznosite nebitne činjenice što češće.
– Zakerajte oko najjednostavnijih stvari, poput gramatičkih grešaka, rezolucija, začkoljica u izveštajima…i odugovlačite svaki posao.
– Vraćajte se na stvari dogovorene na prošlim sastancima, ponovo otvarajte zatvorene teme i dovodite u pitanje sve što je prethodno urađeno.
– Budite „oprezni“ i „razumni“. Obeshrabrujte kolege kada su u pitanju smeli potezi i ideje, ikako slučajno ne bi došlo neke „blamaže“.
Poslovođe (menadžeri)
– Kada raspodeljujete posao, uvek počnite sa najnebitnijim. Sve važne poslove dodelite nesposobnim ljudima.
– Insistirajte na savršenstvu kada su u pitanju nevažni poslovi, i odugovlačite u tome.
– Kako biste urušili moral i srozali produktivnost, pohvaljujte nesposobne radnike, i dodeljujte im unapređenja.
– Održavajte duge sastanke u periodima kada je neophodan veliki rad.
– Umnožite proceduru i povećajte birokratske postupke, otežajte isplatu plata, zakomplikujte izdavanje običnih ovlašćenja…umesto jednog, potrudite se da svaki zahtev moraju da odobre bar tri čoveka.
Zaposleni
– Radite sporo.
– Pravite što je moguće više pauza i prekida posla.
– Obavljajte zadatke loše i krivite za to neadekvatan alat, mašine, opremu…Žalite se da vam te stvari sabotiraju posao.
– Nikada svoje znanje i veštine ne pokazujte novom radniku.