Vesti iz zemlje

12.11.2013. 09:46

Novosti

Autor: Nova Ekonomija

Da li Ikea i Lidl zaista dolaze?

Dolazak Lidla i Ikee u Srbiju jeste izvesno, ali se najavama otvaranja njihovih prodavnica zasad bave samo naši političari.
Strani trgovinski lanci već godinama stižu u Srbiju. Iako se često najavljuje da će nemački diskontni lanac „Lidl“ ući u Srbiju u 15 gradova, da će švedska „Ikea“ otvoriti pet prodajnih objekata, otvaranje tih trgovina, međutim, i dalje je – enigma, pišu „Večernje novosti“.
Pomenuti trgovinski lanci već imaju otvorena predstavništva u Srbiji, ali još nema zvanične potvrde kada će konačno otvoriti vrata i kupcima u Srbiji. 
Kada je reč o švedskoj kompaniji „Ikea“, tu zasada nema izmena. Kako nezvanično saznaju „Novosti“, pomaka nema, i dalje su u fazi „rešavanja administrstivne problematike“. 
S druge strane, nemačka kompanija „Lidl“ je do sada kupila zemljište u Valjevu, Subotici, Novom Sadu, Zrenjaninu, Nišu, Smederevu i Beogradu, ali niko ne precizira kada će te diskontne prodavnice početi sa poslovanjem na srpskom tržištu. 
„U ovom trenutku nemamo novih informacija koje bismo saopštili. Što se tiče ostalih gradova i opština, ne možemo dati preciznije informacije, ali možemo da potvrdimo da aktivno radimo na realizaciji kupovine zemljišta“, prokomentarisali su kratko za „Novosti“ u „Lidlu“. 
Poslovna politika kompanije je da odjednom otvori više prodavnica. U Srbiji više od tri godine postoji predstavništvo „Lidla“, u kome kažu da su zasada kupili zemljište u sedam gradova, ali pomaka nema.
„Lidl“ uglavnom prodaje svoju trgovačku marku i zbog toga su proizvodi i do 30 odsto jeftiniji. 
Udruženja potrošača brine da li će to, zbog visokih cena u drugim trgovinama, zaživeti i kod nas. 
„Trgovinski lanci po svemu sudeći ne dolaze još u Srbiju zbog slabe kupovne moći potrošača“, kaže za „Novosti“ Vera Vida, predsednica Centra za zaštitu potrošača CEPS. 
„Promet je evidentno opao, tako da je to sigurno jedan od razloga nedolaska. Takođe, veliki lanci poput nemačkog ‘Lidla’ imaju drugačiju politiku otvaranja marketa od one koja je uobičajena u Srbiji. Oni ne otvaraju samo jedan objekat, već kupe više parcela u različitim gradovima i istovremeno otvore 5-10 prodajnih objekata u tim gradovima. Svakako da i to usporava otvaranje prodajnih objekata“, ocenjuje ona. 
Vida kaže da marže sigurno nisu razlog za dugogodišnje oklevanje diskontnih lanaca. One su u Srbiji još uvek daleko veće nego u zemljama regiona. 
„Pogledajte akcije koje potrošačima nude trgovci i shvatićete koja je stvarna, realna cena nekog proizvoda“, kaže Vida. 
Nedavno se pojavila najava da bi „Ikea“ tokom 2014. godine trebalo da počne izgradnju objekta u opštini Stara Pazova. 
Predsednik ove opštine Đorđe Radinović rekao je da bi „Ikea“ dogodine trebalo da krene sa radovima, i to u novoj centralnoj industrijskoj zoni koja se prostire na površini od 389 hektara. 
Prednosti te zone su, pre svega, lokacija uz auto-put i blizina Beograda, na samoj granici katastarskih opština Pazove i Zemuna. 
Dolazak „Ikee“ u Srbiji prethodnih godina najavljivali su brojni srpski političari.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Taj sindikat je tako reći pobunjenički i broji svega desetak radnika,što je složićete se mizerno naspram Lastinih 2900-3000 radnika.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.