Posle fantastičnog uspeha tri svetske „francuske“ večere koja su organizovane u martu 2015, 2016 i 2017, na redu je i četvrto izdanje Ukusa Francuske, koje će biti održano u sredu, 21. marta 2018. godine.
Koncepcija je ostala ista: širom planete, restorani, od skromnih bistroa do najekskluzivnijih tačaka na gastronomskoj karti sveta, ponudiće svojim gostima za večeru više od 2000 menija u čast francuske gastronomije.
Godine 2015. počelo se sa 1000 restorana, drugo izdanje je okupilo 1700 restorana, a 2017. čak 2100 restorana, šefova i menija!
Inicijativu pokrenuo čuveni francuski kuvar Alen Dikas
Goût de France (Ukusi Francuske) se organizuje na inicijativu jednog od najpoznatijih francuskih kuvara, Alena Dikasa (Alain Ducasse) i Ministarstva za spoljne poslove i međunarodni razvoj.
Podsetimo, francuska gastronomija ušla na UNESCO-vu listu svetske kulturne baštine.
Koncepcija je nadahnuta davnašnjom idejom Ogista Eskofijea, koji je daleke 1912. godine organizovao Epikurovu večeru kada je istog dana, u nekoliko svetskih gradova bio je poslužen jedan meni za veliki broj zvanica – tačnije: njih 60.000.
Međutim, gastronomska fešta Goût de France (Gu de Frans) – Ukusi Francuske ne nudi isti meni u celom svetu. Naprotiv, svaki majstor kulinarstva ima priliku da sastavi svoj meni, koristeći lokalne proizvode i tradiciju kao inspiraciju.
Svaki kuvar osmišljava svoj meni
Meni ipak treba da bude inspirisan francuskom kuhinjom. Dakle, svaki kuvar koji želi da se priključi akciji osmišljava svoj meni „à la française“ držeći se tradicionalnog francuskog okvira: bogatiji aperitiv/starter, glavno jelo, sirevi, dezert (ili dva dezerta ukoliko ne mogu da se ponude kvalitetni sirevi), vina i šampanjac; kroz ponuđeni meni svaki šef ima punu slobodu da istakne sopstvenu kulinarsku tradiciju i gastronomske veštine.
Osnovu treba da čine sveži, sezonski i lokalni proizvodi sa smanjenim procentom masti, šećera, soli i proteina i sa mnogo povrća. Cenu ponuđenih menija određuju sami restorani.
Restorani, ali i bistroi i kafane iz celog sveta se samostalno prijavljuju organizacionom komitetu online, priloživši uz prijavu i predlog svog menija. Međunarodni kulinarski žiri, sastavljen od najvećih svetskih imena, potom pravi selekciju i bira restorane koji ulaze u spisak zvaničnih, brendiranih gastronomskih tačaka na mapi sveta koje učestvuju u ovom jedinstvenom, globalnom projektu.
Meniji će u okviru „Ukusa Francuske“ i ove godine biti posluživani i na francuskim brodovima i u avionima francuskih kompanija.
U Srbija cela nedelja između 17. i 25. marta
Što se Srbije tiče, uvodi se jedna novina: Ukusi Francuske 2018 obuhvatiće čitavu sedmicu između 17. i 25. marta 2018. i preimenovani su u: „Ukusi Francuske 2018 – nedelja/sedmica francuske gastronomije“ i uključivaće brojne sadržaje.
Francuska ambasada u Srbiji poziva restorane koji to žele da svoje menije nude tokom celog dana, tokom cele sedmice.
U prvom izdanju Goût de France u Srbiji 2015. učestvovalo je pet restorana, četiri iz Beograda (Chameleon Grand Casino, Klub Knizevnika, Madera, Metro HoReCa centar) i jedan u Kruševca (Olive tree).
U drugom izdanju, 2016, bilo je trinaest restorana iz Beograda: Casa Nova, Chameleon Grand Casino, Dijagonala 2.0, Dva jelena, Franš, Homa, Homa bistrot, Hotel Moskva, Kalemegdanska terasa, Klub Književnika, Madera, Na Ćošku, Violeta, kao i dva iz Novog Sada: Project 72 WinеDeli, Zak. Atmosfera je bila sjajna, a hrana i usluga vrhunski.
U trećem izdanju, 2017, učestvovalo je sedamnaest restorana, 14 iz Beograda, 3 iz Novog Sada : Casa Nova, Enso, Franš, Homa, Hotel Moskva, Kafemat 021 – Novi Sad, Kalemegdanska terasa, Klub književnika, Madera, Na Ćošku, Oxalis, Scarpetta – Novi Sad, Splav Play, The Square, Voulez-vous, Zak – Novi Sad, Žabar.
Više informacija o ovom događaju potražite ovde.
Francuske ambasade u celom svetu podržavaju ovaj projekat
Francuske ambasade u celom svetu podržavaju lokalno projekat. Francuska ambasada u Srbiji i Francuski institut u Srbiji, uz podršku Francusko-srpske privredne komore i medijsku podršku COLOR press grupe, pomoći će restoranima u prevodu menija i promociji događaja.
Način na koji će se promovisati ovo izdanje će biti određen u odnosu na broj restorana – učesnika i u dogovoru sa njima.
Svi koji žele da učestvuju treba da smisle meni i da se prijave online pre 31. januara 2018. Restorani koji su već učestvovali koriste staru šifru.
Prijave se mogu obaviti putem linka: http://restaurateurs.goodfrance.com/en/user/register