Vesti iz izdanja

01.10.2025. 03:02

Štampano izdanje

Autor: Đina Nedović

Balans između korporacije i kreativnosti

POSLE 5: Maja Vlalukin, Senior business analyst

Privatna arhiva

Tokom dana Maja Vlalukin je Senior business analyst u jednoj od najpoznatijih američkih IT kompanija, Clarivate. Kako kaže: ,,To je posao koji ti pruža sigurnost, benefite i stabilnost, ali u suštini nema mnogo veze sa mnom“. ,,Kao da sam u jednom zlatnom kavezu gde je sve uređeno i sigurno, ali nema kreativnosti. A meni je ona oduvek bila potrebna da bih se osećala celovito.“

Maja je završila arapski jezik i književnost, a njen profesionalni put vodio ju je kroz marketing, event industriju, radio, čak i scenografiju. 

,,Bila sam uvek radoznala, a i sklona da pravim rukama. Pre nego što sam upisala fakultet, razmišljala sam o primenjenoj umetnosti, ali sam se uplašila da neću upasti. Pa sam odabrala ‘sigurniju’ opciju. Ali očigledno, ma gde da sam bila, život me je stalno vraćao ka stvaranju.“

U vreme kada je radila na Naxi radiju, nakon rođenja sina odlučila je da napravi zaokret. 

,,Nije mi imalo smisla da viđam dete 45 minuta dnevno. Dala sam otkaz, rekla mužu: snaći ćemo se, smisliću nešto. I tada sam počela da pravim cvetne aranžmane. Ustajem u šest, odem na pijacu, kupim cveće, napravim aranžmane i do pola osam sam već završila. To mi je omogućilo da budem sa bebom, a opet da stvaram nešto lepo.“

Kroz godine okušala se u dekoraciji venčanja, radila je sa poznatim beogradskim dizajnerima i organizatorima događaja, a u međuvremenu se javila još jedna stara ljubav – nakit. 

,,Još 2010. sam počela da pravim rajfove i nakit za sebe. Onda su drugarice videle, pa poručivale za poklone. Nikada to nisam razvila u pravi biznis, uvek je ostalo na nivou hobija, ali nikada nije nestalo iz mog života.“

Tokom pandemije sve je ponovo došlo u prvi plan. Imala je više vremena i vratila se nakitu, ali ovaj put ozbiljnije. Brend je dobio novo ime: MUCHO MÁS Jewelry. 

,,Volim da pravim personalizovane komade. Čak i moja kolekcija sa horoskopskim znacima, ima lični dodir, odnosno svaka ogrlica ili narukvica nosi inicijal osobe kojoj je namenjena.“ Moglo bi se reći, priče u obliku nakita.

Koristi nerđajući čelik i poludrago kamenje, a svaki komad nastaje na osnovu razgovora sa osobom koja poručuje. 

,,Nakit za mene nije ukras, već način da poklonim poruku. Kada mi neko kaže ‘pravim za mamu’, ja odmah razmišljam o njenom karakteru, bojama, energiji. To mi je najlepši deo procesa.“

Njeni radovi su već pronašli put do Londona i Švajcarske. ,,Jedna moja drugarica koja živi u Cirihu donela je nekoliko komada svojim koleginicama i one su bile oduševljene. Sada planiramo da Muchomass predstavimo na sajmu nakita u Švajcarskoj. To mi je sledeći veliki cilj.“

Kada govori o svom putu, jasno je da je kreativnost nit koja povezuje sve njene izbore. ,,Radim posao u kome su brojke, tabele i analitika i, da nije nakita, mislim da bih se osećala prazno. Ovako imam balans – stabilnost na poslu i slobodu da izrazim sebe posle pet.“

Iako kaže da joj nedostaje hrabrosti da potpuno uđe u svet nakita, priznaje da ga vidi kao deo budućnosti. 

„Možda će jednom to postati moj glavni posao, a možda će zauvek ostati hobi. Ono što znam jeste da mi daje energiju, vetar u leđa i osećaj da radim nešto što je baš moje.“

U njenom slučaju, posle pet sati prestaje analitika i počinje čista kreativnost – unikatni komadi nakita koji nastaju za posebne ljude i nose poruku. To je možda i najbolja definicija hobija: nešto što nas vraća nama samima.

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.