Srbija

13.10.2025. 12:02

Beta

Autor: Nova ekonomija

Radovi na stanici Novi Beograd izvode se zbog problema s nosivošću konstrukcije, ali bez dozvole

Mladen Djordjevic/Wikimedia

Srbija

13.10.2025. 12:02

Radovi na sanaciji stubova koji drže most na kojem je železnička stanica Novi Beograd izvode se bez odobrenja, preneo je danas Forbs Srbija.

Razlog za rekonstrukciju je da se obezbedi veća nosivost ovog mosta, kojim saobraćaju voz Soko, Inter Regio i Beo voz, a koji je izgrađen pre 55 godina.

Kako se vidi iz sistema za izdavanje građevinskih dozvola, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture pribavilo je lokacijske uslove za izvođenje radova u junu ove godine.

Potom je Ministarstvo podnelo zahtev za dobijanje rešenja o odobrenju za izvođenje radova na rekonstrukciji mosta na železničkoj stanici, međutim, odbijeni su 15. avgusta.

Usledio je novi zahtev koji je u sistemu zaveden 22. septembra, a njegovo rešavanje je u toku.

Ipak, na terenu, radovi na stubovima uveliko traju, što sugeriše da se izvode bez dobijenog odobrenja.

Na gradilištu smo u petak zatekli mešalicu, koja je sipala beton u temelje stubova najbliže stepenicama, kojima se putnici penju na perone.

Kako se može videti iz dostupne dokumentacije, postoji niz konstatacija koje ukazuju na stanje konstrukcije stanice.

U idejnom rešenju najpre se konstatuje da konstrukcija mosta „nije izvedena u celosti prema prvobitno urađenoj projektnoj dokumentaciji“.

S tim u vezi, navodi se da je promenjen broj i prečnik šipova na pojedinim temeljima dok su pojedini nosači koloseka sanirani, dodavanjem kablova za prednaprezanje zbog kvaliteta betona koji nije odgovarao onom iz projekta.

Dodaje se i da se na ovoj stanici radilo u okviru projekta modernizacije pruge od Beograda do Subotice. U dokumentaciji iz 2015. vidi se da su tada izvedeni određeni radovi – dodavanje novih slojeva preko peronskih koruba, dizanje kote perona, ugradnja novog koloseka, premazivanje konstrukcije zaštitnim premazima.

Konkretno, stavljeni su dodatni slojevi betona, stirodura i asfalta preko postojećih perona, ali, nije rađena statička provera same mostovske konstrukcije.

„Tada nije urađena procena postojećeg stanja konstrukcije, niti je izvršena sanacija nekog od glavnih konstrukcijskih elemenata“, stoji u idejnom rešenju.

Dalje se može videti da su ove godine urađeni elaborati o proceni stanja noseće konstrukcije mosta, kao i o terenskim i laboratorijskim ispitivanjima i merenjima na nosećoj konstrukciji mosta.

Radovi na izgradnji mosta železničke stanice započeti su u septembru 1968. i završeni u junu 1970.

Forbes Srbija uputio je Ministarstvu građevinarstva pitanja u vezi sa ovim radovima na stanici Novi Beograd.

„Želeli smo da dobijemo potvrdu da li su izvođeni radovi ili se trenutno sprovode, a od momenta izdavanja lokacijskih uslova. Takođe, pitali smo i da li bilo šta od problema izlistanih u lokacijskim uslovima utiče na bezbednost saobraćaja i putnika, ali odgovor nismo dobili“, naveo je Forbs.

Zašto je propao tender za sanaciju stubova na Prokopu: Železnica nudi malo para, a mnogo buke

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.