Zamislite spektakl gde ceo svet gleda logo vaše kompanije kako lebdi galaksijom.
Da ima ubedljivo najbolju reklamu u novom dobu, pošlo je za rukom milijarderu iz Silicijumske doline Ilonu Masku.
Mask je poslao svoj automobil Tesla roudster boje višnje, i to je jedna od glavnih vesti u svim medijima. Upravo taj Tesla roudster boje višnje je čuven po još nečemu – ni dolar nije potrošen za njegovu promociju.
On je objavio fotografiju na kojoj se vidi da se u unutrašnjosti nalazi njegov Tesla, dok je na mestu vozača postavljena lutka u svemirskom odelu. Kod volana piše „Bez panike!“, što je aluzija na čuveni „Autostoperski vodič kroz galaksiju“ Daglasa Adamsa, dok na jednom od delova u unutrašnjosti automobila piše „napravili ljudi na Zemlji“.
Pitate se, koliko je zaboga sve to koštalo?
Verovali ili ne, zvanično čitavih 0 (slovima: nula) dolara. Naravno, ako ne računamo desetine miliona uložene u lansiranje rakete „Falkon hevi“.
Da krenemo redom, sigurno ste čuili za gorepomenutu Tesla motors kompaniju, proizvođača električnih automobila. Ili za SpejsEks, kompaniju koja planira jeftino da šalje ljude na Mars i uspešno smanjuje troškove letova u svemir vraćanjem pogonskih raketa na zemlju. Čuli ste i za Pej pal.
Veza između ovih vrhunskih kompanija je čovek Ilon Mask, a pomenute kompanije su danas tu gde jesu (među najboljim na svetu) uprkos minimalnom marketinškom budžetu.
Zvanično, Tesla godišnje na marketinške kampanje ne troši ništa.
Pa kako je Ilon mogao da stvori više poznatih kompanija bez previše reklama? Tajna je: Strateška upotreba društvenih medija i proizvodnja neverovatnih proizvoda.
Evo na primer novi Teslin roudster (ne ovaj koji je završio u svemiru) – bez bilo kakvog marketinga oko ovog proizvoda, jasno je da je ovo jedan od najznačajnih automobila ove godine.
Prvo, lansiran je na fantastičan način. Tesla je održavala zakazani pres događaj o svom kamionu, a kada je predstava o njemu završena, na scenu je stupio novi roudster.
Tu se negde krija filozofija Ilonovog marketinga: umesto da potrošite mnogo para na tržište, samo budite kreativni i napravite odlične proizode koji će sami da se dokažu. Ostalo prepustite ljudima.
Tu su dalje mnogi primeri, ali navešćemo onaj kada je za njegovu The Boring Company (kompanija bi trebalo da kopa tunele koji bi rasteretili svetske metropole) izbacio kačkete. Kapa na kojoj piše The Boring Company ujedno je i prvi takav proizvod. Mask nikada ranije nije izbacio nijedan odevni predmet, ipak, kapa koju naplaćuje 20 dolara prodata je za samo dva dana u 6.400 primeraka. A radilo se samo o promotivnom materijalu za kompaniju čija je primarna delatnost – kopanje. Usledio je i čuveni bacač plamena.
Ilon je tako jasno stavio do znanja da za postizanje super poznatog i uspešnog poslovanja ne treba marketing od milion dolara, već dobar proizvod, i pametno korišćenje društvenih mreža.
Inače, Mask če ostati narednih 10 godina na čelu kompanije Tesla bez plate i bonusa. Međutim, ako na kraju tog perioda autoproizvođač ostvari veliki napredak, i on će dobiti ogroman finansijski paket.
Na kraju, ako se pitate kako je njegov lični automobil završio u svemiru, on je to jednostavno objasnio krajem godine na Instagramu.
Testiranje rakete kao što je Falkon hevi, koja može da se pohvali kao trenutno najsnažnija na planeti, podrazumeva teret u letelici. Naučnici obično koriste betonske ploče ili čelik, ali Mask kaže da je to „dosadno“.
„Nove rakete obično imaju simulaciju mase kroz čelične ili beotnske blokove. To se činilo ekstremno doadnim. Naravno, sve što je dosadno je užasn, naročito kada su u pitanju kompanije, zato smo odlučili da pošaljemo u svemir nešto neobično, nešto što stvarno osećamo. Teret će biti originalni Tesla roudster, koji će svirati Space Oddity tokom orbite oko Marsa u trajanju od milijardu godina“, naveo je Mask.