Danski proizvođač piva Karlsberg saopštio je da su dobit i prodaja pali prošle godine, delimično zbog slabosti na svom ključnom ruskom tržištu, gde je zakonom ograničena maksimalna veličina plastičnih flaša.
Dobit u 2017. godini pala je na 1,26 milijardi kruna (210 miliona dolara) sa 4,49 milijardi kruna godinu dana ranije. Prihodi su pali na 61,8 milijardi kruna sa 62,6 milijardi kruna, saopštila je kompanija.
Kompanija koja proizvodi pivo Tuborg navela je da je prodaja u Rusiji, koja predstavlja petinu njenih prihoda, pala za 14 procenata i da je njen udeo u ruskom tržištu pao na 31,9 odsto sa 34,6 odsto.
Takođe je otpisan trošak od 4,8 milijardi kruna (800 miliona dolara) za njen brend „Baltika“ posle promene veličine popularnih takozvanih PET flaša.
Prodaja u četvrtom kvartalu prošle godine zabeležila je mali pad na 23,6 milijardi kruna ( 4.0 milijardi dolara).
Direktor Cest Hart rekao je da je Krlsberg zabeležio snažne rezultate 2017. godine „podstaknute disciplinovanim sprovođenjem programa efikasnosti“.
On je rekao da će se tim programom uštedeti oko 2,3 milijarde kruna (383 miliona dolara), daleko iznad prvobitnih očekivanja da će biti između jedne i po i dve milijarde kruna.