Danski proizvođač igračaka Lego doživeo je prvi pad prodaje nakon 13 godina.
Kako su saopštili, ovaj sunovrat su doživeli u jednoj „izazovnoj godini“ za tržište izgračaka na evropskom i severnoameričkom tržištu.
Prihodi su pali za 8 odsto na 4,2 milijarde funti, zbog napora za smanjenjem viška akcija što je povuklo ka dnu operativne profie koji su pali za 17 odsto, na 1,2 milijarde funti.
Izvršni direktor Lega, Niels Christiansen, podsetio je da je ova kompanija godinu završila sa rastom na većini svojih tržišta, i da su 2018. započeli u „boljoj formi“.
On je ipak upozorio i da oporavak neće ići brzo i da je potrebno da prođe vreme.
Prvi pad prodaje popularne kockice su doživele 2004 godine, dok su u 2016. doživeli povećanje od 6 odsto, i 25 odsto u odnosu na godinu pre.
Iz ove kompanije su saopštili da je 2017. bila veoma „izazovna godina“ i da generalno nisu zadovoljni svojim finansijskim rezultatima.
Osim truda da smanje svoje zalihe, Lego se suočio i sa prodajom koja nije imala uzlaznu putanju, što je uz „kritična“ tržišta dovelo do ovakvog rezultata.
Ovakve vesti dolaze nakon što je ova kompanija saopštila da će broj radnika smanjiti za 1.400, ili 8 odsto svoje globalne radne snage u nastojanju da „resetuje kompaniju“.
Ovo tržište se suočava sa velikim problemima, o čemu svedoči kolapsa Tois R Usa u Velikoj Britaniji, nakon bankrota svoje matične kompanije u SAD. I Fisher-Price i Barbie prijavili su pad prodaje od 11 odsato u 2017. godini, dok glavni konkuretn Hasbro bežeži rast.