Zbog velikog štrajka francuskih železničara čuveni brzi vozovi u toj zemlji stoje, dok su se putnici našli u nevolji.
Ekonomska strategija francuskog predsednika Emanuela Makrona našla se pred dosad najvećim testom.
Francuski mediji javljaju da su stanice u Parizu prepune ljudi koji, uprkos štrajku železničara, u očaju čekaju voz. „Ovo je zaista katastrofalno. Nešto se mora učiniti, mi smo žrtve, a ni za šta nismo krivi. Moramo da stignemo na posao kao i svi drugi“, kaže Aziza Freli (56), prenosi AP.
Ova putnica navodi da je nekim ljudima pozlilo u jedinom vozu koji se pojavio, dok su žene i deca plakali.
Francuska Nacionalna železnička kompanija SNCF saopštila je da saobraća svega oko 12 odsto vozova, u prvom u nizu planiranih štrajkova koji će, kako je najavljeno, trajati tri meseca.
Saobraćaj je u prekidu i na linijama Jurostara (Eurostar) do Britanije, a poremećeno je i kretanje vozova ka Nemačkoj.
Francuski železničari protestuju zbog planova vlade da im ukine specijalan status koji su decenijama uživali, a koji im garantuje doživotno zaposlenje i druge povlastice, čime je održana slika o francuskoj železnici kao bitnom stubu infrastrukture i javnih službi te zemlje.
Makronova vlada, međutim, ukazuje da taj status više nije održiv, jer se današnja globalizovana i sve automatizovana ekonomija zalaže za fleksibilniju radnu snagu, a uz to, propisi EU iziskuju da sve države članice otvore za konkurenciju svoje železnice pod državnom upravom.
Ministarka saobraćaja Elizabet Born istakla je na televiziji BFM da je reforma neophodna, pojasnivši da bi se reformom zadržao status za postojeće zaposlene, ali bi se ukinuo za nove radnike.
SNCF je juče upozorila da će štrajk zaposlenih poremetiti železnički saobraćaj u Francuskoj i Evropi u utorak i sredu. U saopštenju te kompanije pojašnjava se da će svega 15 odsto brzih vozova i 25 odsto regionalnih vozova raditi tokom štrajka od 3. do 4. aprila.
Kako je navedeno, saobraćaće jedan od tri voza između Francuske i Nemačke i 75 odsto Jurostar vozova koji saobraćaju između Pariza i Londona.
Vozovi kompanije „Talis“ koji saobraćaju između Francuske, Belgije i Holandije trebalo bi da funkcionišu normalno.
Četiri radnička sindikata pozvala su zaposlene u železnici da štrajkuju dva puta nedeljno, svake nedelje do kraja juna.