Popusti na rasprodajama u Srbiji nikada nisu realno veći od 30 odsto dok se u inostranstvu popusti kreću i do 70 odsto.
„Što se tiče rasprodaja u Srbiji, one nisu ni približne rasprodajama naših suseda, tako da ne čudi da je sve više šoping tura u ponudi u našim turističkim agencijama“, rekla je predsednica Centra potrošača Srbije Vera Vida.
Prema njenim rečima, u inostranstvu je obično na prazničnoj rasprodaji sezonska roba koja nema nikakvu grešku dok se u Srbiji često dešava da na popustu bude roba sa nekom greškom ili roba kojoj je istekao rok trajanja.
„Mi nismo pravo potrošacko društvo kao što je to slučaj sa zemljama na Zapadu i nemamo potrošačku kulturu da kupujemo na popustima jer su kod nas cene visoke i pored sniženja, a sami popusti su mali“, kazala je Vida.
Ona je dodala da u Srbiji postoji mali broj uvoznika, a da su marže dosta visoke te nema pravih rasprodaja.
Vera Vida je kazala da se često dešava da u izlogu srpski potrošači vide obaveštenje: „50 odsto sniženja“, ali da u prodavnici dobiju odgovor da nema više zaliha.
„Mora da postoji određeni broj zaliha robe koja je na popustu, a u suprotnom takve slučajeve kažnjava Tržišna inspekcija“, rekla je ona.
Vera Vida je dodala da sve cene moraju biti istaknute već u izlogu, a ne na rafovima.
„Cena koja je na artiklu mora biti jasno istaknuta, kao i prethodna cena robe, jer na taj način kupac može da uporedi koliko je proizvod snižen i koliku uštedu može da postigne“, rekla je Vida.
Sujeta, gramzivost, pohlepa, i želja za vođstvom – osnovne karakterne osobine svakog Srbina najbolje je opisao Nušić u svojoj „Ožalošćenoj porodici“.
Zjosovic@yahoo.com