Privrednici preko Portala ePapir, koji je dostupan od 15. maja, mogu zajedno sa javnom upravom aktivno da učestvuju u kreiranju sopstvenog poslovnog okruženja.
Tu će moći da upute svoje predloge za izmenu administrativnih procedura.
Portal je predstavljen na sastanku predstavnika Republičkog sekretarijata za javne politike (RSJP), Ministarstva privrede, Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, predstavnika poslovnih udruženja i privrednika i nalazi se na adresi www.epapir.rsjp.gov.rs.
Kako se navodi u saopštenju RSJP, privrednici su do sada imali priliku da u direktnoj komunikaciji predlože unapređenje obrasca i upute sa kojim problemima se susreću, a od sada će preko Portala da upute sve svoje predloge i sugestije za izmenu administrativnih procedura koje im predstavljaju teškoće u poslovanju.
Dosad su 84 institucije javne uprave sa centralnog nivoa popisale 2.500 administrativnih postupaka.
Privrednici imaju mogućnost da sugerišu koje postupke treba unaprediti, pojednostaviti ili ukinuti, a aktivno učešće privrede, posebno malih i srednjih preduzeća, zajedno sa državnom upravom, treba da doprinese boljim uslovima poslovanja kao krajnjem cilju projekta ePapir, saopštio je RSJP.
Krajnji cilj je da svi administrativni postupci budu optimizovani i da se obavljaju elektronskim putem „iz fotelje“.
Očekivani rezultati projekta do 2021. godine su uspostavljanje Registra svih administrativnih postupaka, optimizacija 500 najučestalijih i najskupljih postupaka, digitalizacija minimum 100 postupaka za izdavanje dozvola i saglasnosti kao i da se administrativni troškovi privrede smanje za minimum 15 odsto.