Dalian Wanda, HiSense, Yadea, Mengniu, Vivo Mobile… samo su neki od brendova koji u ovom trenutku većini fudbalskih navijača ne znače ništa.
Međutim, situacija bi mogla da se promeni za nekoliko nedelja – reč je o kineskim kompanijama koje će biti među najjačim oglašivačima na Svetskom fudbalskom prvenstvu nakon što je deo poznatih svetskih kompanija odustao od oglašavanja.
Veliki svetski giganti su, navodno, odustali od spoznorstava kako ih ne bi povezivali sa FIFA. Tako, kineske kompanije dolaze u prvi plan iako se njihov nacionalni tim nije ni plasirao.
Kineski proizvođači tako će popuniti mesto onih kompanija koje ne žele da se njihovi brendovi povezuje s Međunarodnom fudbalskom federacijom (FIFA, Fédération Internationale des Football Associations) i skandalom u kome je proteklih nekoliko godina niz visokih zvaničnika FIFA optužen ili osuđen za primanje mita.
Među onima koji su odustali od reklamiranja svojih proizvoda tokom Mundijala su Johnson & Johnson, Castrol, kao i Sony.
Priliku su iskoristile kineske kompanije željne promocije na svetskom tržištu. Prema nekim procenama, svetska publika prvenstva mogla bi da dosegne čak 3,5 milijardi ljudi, nešto manje od polovine čovečanstva.
Prema procenama, FIFA će ostvariti prihod od 6,1 milijardu dolara, pokazali su dokumenti te organizacije. Svoj optimizam FIFA uglavnom temelji na novim ugovorima s kineskim kompanijama. Tako će ove godine čak sedam od 20 najvećih sponzora SP biti kompanije koje dolaze iz Kine.