Kineski startap Sjaomi priprema se za ono što bi mogla da bude najveća inicijalna javna ponuda (IPO) od berzanskog debija e-komerc giganta Alibabe 2014.
Kompanija će, kako prenosi agencija AP, biti listirana na berzi u Hong Kongu i očekuje se da će na IPO-u prikupiti više milijardi dolara i zabeležiti verovatno najveći promet otkako je Alibaba prikupio 22 milijarde dolara pre četiri godine, mada se prognoze o iznosu koji može da ostvari smanjuju.
Investitori će verovatno ceniti Sjaomi između 63 i 68 milijardi dolara, što je ispod ranijih očekivanja od čak 100 milijardi dolara zbog njegove „niske profitabilnosti“, kaže Čoi Von-seok iz kompanije Šinhan Investment.
Kompanija je prošle godine prijavila gubitak od 43,9 milijardi juana (6,8 milijardi dolara) na prihod od 114,6 milijardi juana.
Kako prenosi Rojters pozivajući se na upućene izvore, raspon cene po kojoj će se upisivati deonice iznosi od 17 do 22 hongkonška dolara (2,17 do 2,80 američkih dolara).
Budući da kompanija planira emisiju 2,18 milijardi akcija, mogla bi da prikupi i do 6,1 milijardu dolara. Prilikom najave inicijalne javne ponude, špekulisalo se da će Sjaomi prikupiti 10 milijardi dolara.
Inače, Sjaomi rođen pre osam godina je zvezda među kineskim „jednorozima“ – što je izraz koji se odnosi na startape vredne više od milijardu dolara, dodaje AP.
Ima lojalnu bazu kineskih fanova i vrlo brzo je stekao slavu širom Azije zahvaljujući pametnoj medijskoj strategiji koja ga je učinila jednim od lidera u svojoj branši.
NJihov prvi pametni telefon Mi1, lansiran 2011., postao je preko noći hit uz mali marketing, jer su potrošači proneli glas o niskoj ceni od 1.999 juana (305 dolara) i konkurentnom kvalitetu.
Sjaomi je 2013. godine prodao više telefona u Kini nego Epl, da bi naredne godine postao najprodavaniji pametni telefon u toj zemlji.
Kompaniju su kasnije potisli s obimom prodaje lokalni rivali Huavei, Opa i Viva, ali je Sjaomi nakon pada 2016. godine, ponovo rastom nadmašio druge proizvođače smartfona. Dok su Samsung, Epl i Huavei 2017. godine stagnirali ili zabeležili rast od 10 odsto, prodaja Sjaomija skočila je 58 odsto, prema podacima IHS Markita.
Kompanija je prošle godine imala 6,0 odsto udela na globalnom tržištu pametnih telefona, uprkos minimalnom prisustvu u Evropi i Sjedinjenim Državama.