Američka kompanija Fejsbuk osigurala je licencu za otvaranje sedišta u Kini u pokušaju da se napokon probije na to unosno tržište, na kojem je njegova internet stranica blokirana od 2009. godine.
Ako Fejsbuk otvori sedište, bila bi to prva formalna prisutnost te kompanije u Kini. Međutim, u međuvremenu je registracija tog sedišta uklonjena s internet stranice kineske vlade, što ukazuje na moguće komplikacije, navodi Nju Jork Tajms.
Kina je najveće globalno tržište društvenih medija, ali pristup stranicama poput Tvitera, Fejsbuka i Jutjuba blokiran je korisnicima u toj zemlji. Umesto toga, oni mogu pristupiti samo domaćim stranicama društvenih mreža poput Wajboa, Renrena i JuKua.
Osnivač Fejsbuka Mark Zukerberg već je u par navrata pokušao da šarmira kineske zvaničnike, čak i učenjem mandarinskog jezika.
Fejsbukova filijala registrovana je u južnom kineskom gradu Hangzou te je finansirana ulaganjem od 30 miliona funti, prema detaljima iveštaja u kineskom preduzeću za informisanje o kreditima, a koje su svi imali prilike videti na Rojtersu i Nju Jork Tajmsu pre nego su podaci uklonjeni.
U izveštaju, koji više nije javno dostupan, navodi se da „opseg poslovanja“ uključuje razvoj tehnologije, tehničke usluge i investicijsko savetovanje, među ostalim stavkama.
Ambicija Fejsbuka da se probije na kinesko tržište traje već dugo. Mark Zukerberg je otišao toliko daleko da je naučio i mandarinski, a takođe je i trčao oko trga Tianamen u martu 2016. godine.