Japan i Rusija planiraju da uspostave železničku rutu za transport tereta, koja će postati „treći distribucioni kanal“ između dve zemlje.
Ova ruta je planirana posle već uspostavljenih pomorskih i vazduhoplovnih linija.
Teret će se prevoziti Transibirskom železnicom, najdužom železničkom prugom u svetu u dužini od 9.289 km, koja povezuje Moskvu sa ruskim Dalekim istokom, i kojom putovanje traje sedam dana, piše japanski list „Japan njuz“.
Probni transport tereta tom železnicom, u kojem učešće razmatra do deset pretežno japanskih distribucionih kompanija, počeće uoči Istočnog ekonomskog foruma, koji se od 11. do 13. septembra održava u Vladivostoku.
Te kompanije će, tom prilikom, proučiti troškove i vreme prevoza, administrativne procedure vezane za carine, uvoz i izvoz, kao i elemente koji mogu uticati na teret, poput, na primer, vibracija tokom prevoza i razlike u temperaturi, prenosi Raša tudej.
Prema japanskom Ministarstvu poljoprivrede, infrastrukture, saobraćaja i turizma, potrebno je između 53 i 62 dana kako bi se teret transportovao morskim putem iz Japana do Moskve.
S druge strane, očekuje se da bi se železničkim prevozom potrebno vreme skratilo na 20 do 27 dana, dok bi troškovi bili srezani za 40 posto.
Postoji i ideja širenja rute i u Evropu preko Moskve, što bi u slučaju realizacije mogao biti ključni put kojim bi se podstakla trgovina između Japana i Europe.