Norveška se sprema za najveći infrastrukturni projekat u svojoj istoriji.
Ideja vlade je da novim saobraćajnim rešenjem bolje povežu teritoriju na zapadu zemlje za čije povezivanje od Kristiansanda na krajnjem jugu i Trondhajma na severu sada treba 21 sat. Toliko traje 1.100 kilometara dug put rutom koja vodi kroz mrežu fjorda i sadrži bar sedam trajektnih prelaza.
Norveška vlada radi na poboljšanju života stanovnicima tog dela tako što će im olakšati pristup domovima, uslugama i tržištu rada.
Novi projekat priobalnog autoputa ima za cilj da eliminiše potrebu za trajektnim uslugama u celini, izgradnjom serije mostova i tunela preko i kroz fjordove.
Međutim, mnogi fjordovi duž rute su previše široki ili suviše duboki da bi konvencionalna infrastruktura mogla da pređe, pa norveška administracija javnih puteva istražuje inovativna rešenja.
Procenjena vrednost čitavog projekta je neverovatnih 47 milijardi dolara.
Rogfast je prvi u nizu prelazaka koji će povezati Stavanger i Haugesund u dužini od 27 kilometara, od čega 16 milja pod tunelom. Ova struktura će doći do dubine do 390 metara ispod nivoa mora, čineći ga najdužim podmorskim tunelom na svetu.
Projekat Rogfast će u stvari biti sastavljen od dva tunela povezana svakih 250 metara sa izlazima u slučaju nužde. Svaki tunel će imati razmak od 500 metara, uz telefonske i nadzorne kamere duž rute.