Vlada Nemačke vrši pritisak na domaće proizvođače automobila da unaprede dizel-motore koji prekomerno zagadjuju vazduh, a imaju sistem koji to skriva na testovima.
Vlada time politički pokušava da umiri vozače gnevne zbog mogućnosti da im bude zabranjeno korišćenje tih vozila u većim gradovima.
Kabinet kancelarke Angele Merkel je danas odobrio niz mera za unapredjenje motora vozila opremljenih sistemom za varanje na testovima izduvnih gasova. Ukoliko ta vozila ne budu u skladu s propisima, biće zabranjena u Hamburgu, Berlinu, Štutgartu i Frankfurtu.
„Nije prihvatljivo da (radi rešavanja tog problema) auto-industrija plaća mnogo novca u Americi, a da se ovde buni zbog nekoliko stotina evra“, rekla je Merkel na jednom predizbornom skupu u Hesenu u utorak, pozivajući proizvodjače da promene svoj „cicijaški odnos“ i da unaprede automobile koje su prodavali potrošačima s lažnim tvrdnjama da malo zagadjuju.
Te njene neuobičajeno oštre reči o moćnoj nemačkoj automobilskoj industriji, stigle su dan pošto je sud u obližnjem Majncu razmatrao da li je pravno osnovana zabrana automobila s motorima na dizel kako bi se smanjilo zagadjenje vazduha u tom gradu.
Dizel vozila su značajan izvor azotnih oksida koji mogu biti štetni za ljudsko zdravlje.
Novonajavljene mere će se odnositi na 15 nemačkih gradova u kojima je znatno premašena granica Evropske unije od 40 mikrograma azot-oksida po kubnom metru vazduha. Još 50 gradova u Nemačkoj je na ivici tog praga EU.
Predviđa se da će stranka Angele Merkel i njeni koalicioni saveznici, Socijaldemokrate, u nedelju na izborima u Hesenu izgubiti mnogo glasova, dok, po anketama, naglo skače podrška ekološkoj „Zelenoj partiji“.
Ferdinand Dudenhefer, jedan od najpoznatijih analitičara auto industrije u Nemačkoj, ocenio je da su nove mere Vlade „providan predizborni manevar“.
On je za dnevni list „Rajniše post“ rekao da je Merkel još od 2010. godine znala za problem prekomernog zagadjenja azot-oksidima iz izduvnih gasova dizel-motora, ali nije ništa uradila.