Evropska komisija kaznila je kompaniju Ges, poznati modni brend, sa skoro 40 miliona evra.
Razlog za ovako drakonsku kaznu je blokiranje prekogranične internet prodaje i zadržavanje veštački viših cena u zemljama srednje i istočne Evrope u odnosu na zapadne članice EU.
Evropska unija zabranila je stavljanje barijera u internet trgovini, geoblokiranje. Pojedine prodavnice na internetu nisu dopuštale prodaju u nekim zemljama članicama, što predstavlja diskriminaciju potrošača.
Nova pravila o zabrani geoblokiranja, odnosno stavljanja barijera u internet trgovini, na snazi su od 3. decembra, piše Seebiz.
„Kroz ugovore o redistribuciji, Ges je pokušao da spreči potrošače u EU da kupuju u drugim članicama EU, sprečavajući trgovce da reklamiraju i prodaju u inostranstvu. Kompanija je na taj način uspevala da održava veštački visoke cene, posebno u zemljama srednje i istočne Evrope. Zbog takvog ponašanja smo sankcionisali Ges“, rekla je Komesarka Evropske komisije za tržišnu konkurentnost Margaret Vestager.
Kazna je smanjena za 50 odsto, jer je kompanija sarađivala u istrazi.