Svet

26.12.2018. 12:07

Biznis Insajder

Autor: Milan Jovanović

Danski inovatori osmislili donji veš koji možete nositi nedeljama bez pranja

Svet

26.12.2018. 12:07

Četvorica mladih, danskih inovatora osmislila su donji veš koji možete nositi nedeljama bez pranja, piše Biznis Insajder.

Verovali ili ne, možete ga nositi na sebi svakog dana i imati savršenu higijenu, a uz to pomagati u očuvanju životne sredine.

U čemu je tajna?

U posebnom dodatku – srebru, koje ubija 99,9 odsto bakterija zbog čega ga i NASA koristi za prečišćavanje vode za astronaute.

Ideja za ovaj pronalazak nije potekla zarad podrške lenjosti i nemenjanju donjeg veša, mada su je neki tako okarakterisali.

„Naš posao je održiva moda. Uobičajeni način kupovine, nošenja, pranja i bacanja preskupog donjeg veša je strašan gubitak resursa. I izuzetno  štetan za okolinu“, rekao je Mads Fibiger (27), generalni direktor i koosnivač kompanije Organic Basics.

Kako je naveo, pranje i sušenje rublja učestvuju dve trećine u ukupnom uticaju različitih faktora na životnu sredinu.  Upravo zbog toga su se odlučili prvo za donji veš, jer se najviše pere. 

„Naš veš možete nositi dugo pre pranja. Time štedite i vreme i novac, a mi smanjujemo rasipanje i energiju“, objasnio je Mads Fibiger.

Njihovi proizvodi napravljeni su od 100 odsto recikliranog materijala, a dopuna srebrom odobrena je od strane Bluesign sistema za održivu proizvodnju tekstila. 

Svoju prvu kolekciju mladi Danci su lansirali 2017.godine, da bi ove godine unapredili proizvod novom generacijom – Silvertech 2.0.

„Koristimo mehanički recikliran najlon, koji je izuzetno održiv. Sirovina je napravljena od mehanički recikliranog najlona razvijenog u Italiji od postindustrijskih otpadnih vlakana, pređe iz fabrika za predenje i otpada od tkanja. Tehnologija bezšavnog pletenja čini odeću udobnom za nošenje čak i duže vreme“, priča .Fibiger

Ovi preduzetnici smatraju da bi modna industrija morala da vodi više računa o očuvanju životne sredine što sada i nije slučaj zbog čega je i nazivaju „prljavom“. 

Veruju da će njihov donji veš više kupovati mlađi ljudi. To su i pokazali rezultati jednog istraživanja, po kom bi 66% globalnih potrošača pre platilo višu cenu za održivi brend, nego nisžu cenu za neodrživi. Taj procenat je još veći među milenijalcima i iznosi 73%.

Ako ste se pitali koliko košta ovakav donji veš evo odgovora: paket SilverTech bokserica za muškarce košta 64 dolara, dok dva para tanga gaćica za žene vrede 56 dolara. Do sada je kompanija prodala više od 200.000 proizvoda donjeg rublja za oko 50.000 kupaca.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.