Kineska Alibaba pregovara s nemačkim Metroom o preuzimanju udela u kineskom poslovanju tog nemačkog trgovinskog lanca, piše Rojters.
Razgovori su još u ranoj fazi i mogli bi još uvek da propadnu, kazali su ti izvori, dok su iz Metroa i Alibabe odbili da komentarišu.
Alibabino interesovanje za poslovanje Metroa u Kini usledilo je nakon što je njegov konkurent, Tencent prošle godine potpisao sporazum o partnerstvu s francuskom maloprodajnom kompanijom Carrefour.
Alibaba ima platforme za trgovanje Taobao i Tmall kao i aplikaciju za isporuku hrane Ele.me, a nastoji da razvije strategiju maloprodaje usmerenu na preduzentike, rekao je jedan od izvora. Udruživanje s veletrgovcem poput nemačkog Metroa moglo bi doneti sinergiju njegovim odeljenjima za proizvodnju svežih proizvoda Hema i Yiguo, dodao je jedan izvor.
Kineski internet div Alibaba već je u 2017. investirao 2,87 milijardi dolara u većinski udeo u Sun Art Retail, najvećeg kineskog operatera hipermarketa, u nastojanju da iskorači iz internet u realni maloprodajni sektor.
Metro je nekada bio veliki konglomerat, ali poslednjih godina prolazi kroz restrukturiranje.
Akcije Metroa, koje su od početka ove godine na dobitku 16 odsto na osnovu špekulacija o mogućoj ponudi za preuzimanje te kompanije i zbog restrukturiranja, porasle su dodatnih 0,6 posto nakon vesti o interesovanju Alibabe.