Tehnološki startap Celonis, čiji softver, uz pomoć veštačke inteligencije, nadgleda rad kompanija i pomaže im da unaprede poslovanje, dogurao je do vrednosti od milijarde dolara, i to zahvaljujući rukom pisanim pismima, objavio je BBC.
Aleksander Rinke, Martin Klenk i Bastian Nominaher, trojica su prijatelja iz studenstkih dana koji su zajedno osnovali kompaniju kako bi drugim kompanijama – svojim klijentima, pomogli da poboljšaju svoje poslovanje i budu produktivniji. Trojica prijatelja bila su uverena u uspeh Celonisa, ali morali su nekako da se proguraju i da dođu do klijenata. Tako je nastala ideja o pismima kojima će se javljati kompanijama i nuditi svoje usluge.
„Znali smo da će, ako pošaljemo e-mail, on jednostavno biti obrisan. Ako, pak, tekst otkucamo i pošaljemo pismo, sekretarice će ga otvoriti i označiti kao neželjenu poštu. Ali, ako su pisma rukom napisana, to ostavlja lični utisak i ljudi pomisle da bi to mogla biti pisma prijatelja ili članova porodice“, objašnjava Rinke.
Njegova ideja je upalila.
Štaviše, upravo su ih ta pisma dovela do sastanaka s nekim od najvećih evropskih kompanija.
Danas, osam godina nakon što su osnovali Celonis, među njihovim klijentima su i BMW, Exxon-Mobile, General Motors, L’Oreal, Siemens, Uber i Vodafone. Nakon što su prošle godine prošli kroz još jedan investicioni ciklus od 50 miliona dolara, iz Celonisa poručuju da njegova vrednost danas premašuje milijardu dolara.
Dodatno, osim svog sedišta u Minhenu, imaju i podružnicu u Palo Altu u Kaliforniji.
Sve je počelo kada su Rinke, Klenk i Nominaher za potrebe studija pomagali kompanijama da poboljšaju svoju korisničku podršku. Primetili su da firmama u proseku treba oko pet dana da reše problem, a trojica studenata bili su uvereni da mora postojati brži način.
„Intervjuisali smo ljude u kompaniji kako bi shvatili zašto to tako dugo traje, ali smo brzo shvatili da niko neće preuzeti odgovornost. To je postalo političko pitanje“, priseća se 29-godišnji Rinke, koji je s kolegama Celonis osnovao kada je imao samo 22 godine.
Ideja iza Celonisa bila je jednostavna, dodaje Rinke: maknuti ljude i politiku iz evaluacijskih procesa i zameniti ih s nepristranom kompjuterskom analizom.
Ukratko, njihov program prati računarski sastav kompanije, te ukazuje na to koji zaposlenici nisu produktivni, koji su dobavljači prespori, kao i koji se proizvodni procesi mogu unaprediti, a zatim nudi rešenja na detektovane probleme.
Kompanijama su njihove usluge bile zlata vrijedne, budući da danas njihov software koriste hiljade kompanija širom m sveta. Rukovodioci u velikim korporacijama poput Siemensa i Vodafonea oduševljeni su onime što im Celonisov softver pruža, o čemu je u više navrata pisao i FT.
„To je kao da imate rendgensku sliku svog poslovanja koja vam omogućuje da lako otkrijete neproduktvine segmente i dođete do rešenja“, objašnjavaju.
Celonis planira jačanje svoje pozicije na tržištima gde su njihove usluge već dostupne, ali i širenje na Japan.