Vesti iz zemlje

12.06.2019. 15:32

Nova ekonomija

Autor: Ivan Stamenković i Nikola Vučković

Veliki odziv za konverziju stambenih kredita u švajcarskim francima

Ponude za konverziju stambenih kredita indeksiranih u švajcarskim francima, koje su banke u Srbiji uputile u Zakonom propisanom roku, naišle su na veliki odziv korisnika, navodi se u saopštenju Udruženja banaka Srbije.

Konverziju je, tako, do sada prihvatilo oko 60 odsto ukupnog broja klijenata, dok je kod pojedinih banaka konvertovano i do 85 odsto kredita.

Ove brojke nisu konačne, jer rok za izjašnjavanje klijenata još uvek traje. Poslednji rok u kome korisnici kredita treba da se izjasne varira od banke do banke, pošto su ponude poslate u različitim vremenskim intervalima.

PROČITAJTE JOŠ:

 Zakon je predvideo rok za izjašnjavanje od 30 dana od dana kada je klijent primio ponudu banke, navodi se u saoštenju ovog udruženja.

„Prema do sada prikupljenim podacima, možemo zaključiti da je većina korisnika stambenih kredita indeksiranih u švajcarskim francima prihvatila da je Zakon o konverziji najbolje rešenje za njihovu situaciju. Već sada možemo reći da se konverzija uspešno sprovodi, a koliki će biti konačan procenat kredita konvertovanih u evro znaćemo kada istekne Zakonom predviđeni rok“, kaže Vladimir Vasić, generalni sekretar Udruženja banaka Srbije.

Ponude za konverziju upućene su svim korisnicima stambenih kredita indeksiranih u švajcarskim francima, a za proces konverzije banke u Srbiji izdvojiće oko 130 miliona evra. Rešenjem iz Zakona o konverziji preostali dug klijentima biće umanjen za 38 odsto.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.