Prodaja bezalkoholnih i piva sa malim procentom alkohola u februaru 2019. godine bila je 28 odsto veća u odnosu na prethodnu godinu, a ovaj trend je naročito popularan među mladima.
U Nemačkoj se procenjuje da je jedno od 15 prodatih piva bez alkohola, dok u Španiji, koja je najveći svetski potrošač bezalkoholnog piva, ona čine 14 odsto ukupne prodaje.
Došlo je do ogromnog rasta broja pivara koje proizvode pivo na tradicionalan ili ne-mehanizovan način. Piva bez alkohola postoje već dugo, ali su ona češće bila jeftiniji periferni proizvodi.
U većini zemalja Evropske unije (EU) i SAD, pivo se može nazvati bezalkoholnim ako sadrži manje od 0,5 odsto alkohola, dok je to u Velikoj Britaniji ovo pitanje komplikovanije – to je pivo koje ima manje od 0,05 odsto alkohola.
Ako pivo u Velikoj Britaniji ima 0,5 odsto, može se reći da je „de-alkoholisano“. Većina britanskih pivara odlučila je da umesto toga kaže sa „niskim procentom alkohola“.
Ipak, ako su iz inostranstva, piva sa 0,5 odsto piva mogu se nazvati bezalkoholnim – ona ne moraju da izmene svoje oznake u Velikoj Britaniji.
PROČITAJTE JOŠ:
Svako osmo pivo u EU ima srpski slad