Srbija

21.02.2020. 15:00

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

U Srbiji zaposleno manje od 200 igrača

Socijalni položaj igrača u Srbiji predstavlja gorući dugogodišnji problem zbog nerešenog pitanja radnog staža i statusa igrača, ocenjuje se u Predlogu strategije razvoja kulture Republike Srbije od 2020. do 2029. godine koja je u&s...

Pixabay

Srbija

21.02.2020. 15:00

Socijalni položaj igrača u Srbiji je gorući dugogodišnji problem zbog nerešenog pitanja radnog staža i statusa igrača, ocenjuje se u Predlogu strategije razvoja kulture Republike Srbije od 2020. do 2029. godine koja je ušla u skupštinsku proceduru. 

Kako se navodi, ustanove kulture su primorane da angažuju honorarne saradnike kao izvođače tekućeg repertoara, jer stalno angažovani stariji igrači više nisu u mogućnosti da izvršavaju svoje radne obaveze. 

Zaposlenih igrača u Republici Srbiji ima manje od 200, pa se nameće potreba da se razmotri promena starosne granice za odlazak igrača u penziju, njihova prekvalifikacija, kao i poboljšanje njihove zdravstvene zaštite, stoji u strategiji.

Ocenjuje se da je najznačajniji napredak u oblasti umetničke igre ostvaren  u finansijskom pogledu, to jest u izdvojenim budžetskim sredstvima Ministarstva kulture i informisanja, koja su u proteklom periodu višestruko uvećana. 

U okviru ustanova kulture deluje samo pet ansambala (Narodno pozorište u Beogradu, Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu, Ansambl narodnih igara i pesama Srbije „Kolo” i Ansambl narodnih igara i pesama Kosova i Metohije „Venac” i Pozorište na Terazijama u Beogradu). Oni prvenstveno obuhvataju klasičan balet i narodnu igru, osim Pozorišta na Terazijama koje uglavnom izvodi mjuzikle i ima manji profesionalni igrački ansambl. 

Dobra polazišta za unapređenje ove oblasti jesu postojanje tradicije klasičnog baleta, kao i rad značajnih stvaralaca u oblasti savremene igre i velikog broja amatera koji se bave najrazličitijim formama igre, što predstavlja široku osnovu za potencijalne profesionalne igrače.

Naš sistem obrazovanja igrača neophodno je izmeniti i osavremeniti, jer su, između ostalog, tri niže i srednje baletske škole smeštene u Beogradu, Pančevu i Novom Sadu, i tako nedostupne za najveći broj dece i mladih u Republici Srbiji“, ocenjeno je u Strategiji. Odnedavno radi i prva akreditovana visokoškolska ustanova u oblasti umetničke igre, koja za sada ne može u potpunosti da zadovolji potrebe u ovoj oblasti.

Dodaje se da je u jačanju savremene plesne scene i formiranju nove publike posebno važnu ulogu imao je Beogradski festival igre, osnovan 2004. godine. Festival je dao značajan doprinos pozicioniranju ove umetničke grane, stvarajući novu, mladu publiku i popularišući umetničku igru.

Udruženje baletskih igrača Srbije od 1996. godine organizuje Festival koreografskih minijatura čiji je cilj podsticanje rada mladih koreografa savremenog plesnog izraza, dok udruženje Stanica – servis za savremeni ples, već nekoliko godina organizuje međunarodni festival „Kondenz”, kao i brojne obrazovne programe namenjene koreografima i igračima.

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.