Udruženje banaka Srbije (UBS) upozorilo je građane da se trentnoj zdravstvenoj krizi pojavljuju i oni koji ovo vanredno stanje pokušavaju da iskoriste za prevaru, kao i da budu pažljivi sa zaštitom svojih ličnih podataka.
„Naime, jedan broj građana dobio je SMS poruku u kojoj se od njih, kao klijenata banke, traže lični podaci: jedinstveni matični broj građanina, broj računa, PIN i slično. Skrećemo pažnju da je reč o prevari, odnosno takozvanoj fišing kampanji“, navodi se u saopštenju UBS-a.
Ista organizacija navodi da će banke u kontekstu isplate penzija kontaktirati klijente, što može da podrazumeva i komunikaciju putem SMS poruka, ali da u toj komunikaciji banke nikada neće tražiti pomenute lične podatke, kao što su JMBG ili PIN kod.
„Molimo građane da obrate pažnju, da pre svega provere ko je pošiljalac poruke, a da u svakom slučaju čuvaju pažljivo svoje lične podatke, kao što je i do sada bila praksa u poslovanju sa bankama“, dodaje se u soapštenju.
Za više informacija o bezbednosti u poslovanju sa bankama možete pogledati veb-sajt Udruženja banaka Srbije.