Srbija

12.11.2014. 09:50

Blic

Autor: Nova Ekonomija

I Srbija uskoro dobija vinjete umesto putarine?

Srbija

12.11.2014. 09:50

Naplatu putarine u Srbiji za šest do osam meseci mogle bi da zamene vinjete, a razmatra se mogućnost da osim na autoputevima važe i na putevima prvog reda.
To je za Blic najavila ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.
„Vinjete bi pre svega služile da se smanje nepodnošljive gužve na naplatnim rampama i da omoguće bolju kontrolu trošenja novca za održavanje puteva. Zato razmatramo da vinjete uvedemo i na puteve prvog reda, a ne samo na autoputeve“, rekla je ona.
Kako je navela, njihova cena bila bi slična onoj u Sloveniji i Mađarskoj. 
„Trenutno radimo opsežnu analizu koja bi trebalo da bude gotova u decembru, što znači da bi vinjete mogle da zažive u Srbiji za šest do osam meseci“, rekla je Mihajlovićeva. 
Ministarka je objasnila i da bi uvođenje vinjeta, nalepnica kojima se plaća korišćenje puteva, značilo i veća ulaganja u putnu infrastrukturu. 
„Država od putarina godišnje prihoduje 150 miliona evra godišnje, a sa vinjetama bi ta cifra išla i do 300 miliona, što znači veća ulaganja i bolje puteve“, kaže Mihajlović. 
Kako navodi list, prema sadašnjim procenama, cena godišnje vinjete za automobile u Srbiji iznosila bi 65 evra. Vozači kamiona plaćali bi taksu po pređenom kilometru, a satelit bi pratio njihovo kretanje. Ako se budu sledili primeri iz okruženja, građani će vinjete moći da kupe na skoro svakoj trafici i benzinskoj pumpi. 
U zavisnosti od toga da li idu na duži ili kraći put, vozači u evropskim zemljama biraju između dnevne, nedeljne, mesečne i godišnje vinejte. Tako, recimo, nedeljna vinjeta za vozače automobila u Mađarskoj košta devet evra.
Glavni Koordinator Komiteta za bezbednost saobraćaja Milan Božović kaže da je vinjeta pogodnija za one koji često koriste autoput. „Osim toga, smanjile bi se gužve na naplatnim rampama i tako uticale na povećanje nivoa bezbednosti saobraćaja. Zamislite vozača koji putuje 1.500 kilometara, a onda pet sati čeka da prođe kroz Srbiju. da li treba za svakog od njih da strepimo da li će zaspati za volanom“, kaže Božović. Božović pretpostavlja i da uvođenje vinjeta ne bi nužno značilo ukidanje naplatnih rampi jer bi one mogle kontrolisati da li vozila imaju važeće vinjete. „Na primer, rampa bi se odmah podigla vozilu koje ima vinjetu, a onemogućila bi prolaz onima koja nemaju“, kaže on.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.