Grad Beograd potpisao je ugovor vredan skoro 11 miliona dinara da bi mogao da nastavi da koristi postojeći sistem Beogradskog pozivnog centra „Beokom“ i aplikacije za smart telefone „Beokom servis“ i „Beograđani“, koje koristi manje od jedan odsto stanovnika glavnog grada, prenosi portal Pištaljka.
Beograd je navedena softverska rešenja kupio pre pet godina za gotovo isti iznos, a firma Effecta Solutions koja ga održava nastaviće to da čini zahvaljujući tome što je prvobitnim ugovorom predviđeno da zadržava autorska prava i programski kod.
Ista firma održava portal Vlade Srbije, Ministarstva pravde, finansija, PIO fonda i drugih, dodaje Pištaljka.
Softverska rešenja koja koristi Grad Beograd kupljena su 2015. godine od firmi Effecta Solutions i Saga, na tenderu su te dve kompanije bili jedini ponuđači, a ugovor je vredeo 9.420.000 dinara.
„Obe aplikacije su svojevremeno u medijima predstavljene kao iskorak u digitalizaciji, rešavanju komunalnih problema i građanskoj inicijativi. Aplikacija ‘Beokom servis’ služi za prijavu komunalnih problema, a ‘Beograđani’ služi sugrađanima da pokažu inicijativu i predlože gradskim ocima koji su projekti najbolji za ulaganje“, prenosi Pištaljka..
Ubrzo nakon sprovođenja javne nabavke, organizovana je nova, kojom se u pregovaračkom postupku bez objavljivanja javnog poziva angažovan Effecta Solutions da „kao isključivi i jedini nosioc autorskih prava i vlasnikom programskog izvornog koda“ postojeće aplikacije razvije za iOS i Windows operativne sisteme, vredan dodatnih 2.398.500 dinara.
Zbog isteka ugovorne obaveze ove godine je, ponovo u pregovaračkom postupku, zaključen novi ugovor sa Effecta Solutions za oko 10,8 miliona dinara.
„Zahvaljujući tome što je zadržala autorska prava i programski kod, ova firma je sebi obezbedila još 33 meseca poslovanja sa gradom i njegovim Sekretarijatom za poslove odbrane, vanrednih situacija, komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima, a ta saradnja očigledno se može produžavati u nedogled. Iz konkursne dokumentacije koja je javno objavljena nije moguće zaključiti koji deo cene se odnosi na održavanje softvera samog pozivnog centra, a koji na aplikacije“, dodaje Pištaljka.
Aplikacija „Beokom servis“ na Gugl plej storu ima ocenu 2,5 zvezdica i 3.042 korisnika, a aplikacija „Beograđani“ ocenu 3,2 dok ju je u prethodnim godinama koristilo 11.296 građana.
Od 2016. do 2019. godine građani su putem aplikacije Beokom servis podneli ukupno 11.530 prijava koje su, kako kažu u nadležnom sekretarijatu, „bez odlaganja prosleđene nadležnima na rešavanje“, iako Beokom servis funkcioniše i putem telefonske linije i elektronske pošte.