Svet

11.06.2020. 12:00

The Guardian

Autor: Nova Ekonomija

Zara zatvara radnje i jača onlajn prodaju

Kompanija Inditeks, koja je vlasnik poznatog španskog modnog brenda fokusiraće se na onlajn prodaju, jer je pandemija koronavirusa izazvala haos i oborila promet za 44 odsto, piše londonski Gardijan. Kompanija je saopštila i da ...

Foto: Pixbay

Svet

11.06.2020. 12:00

Kompanija Inditeks, koja je vlasnik poznatog španskog modnog brenda Zara fokusiraće se na onlajn prodaju, jer je pandemija koronavirusa oborila promet za 44 odsto, piše londonski Gardijan. Kompanija je saopštila i da će zatvoriti između 1.000 i 1.200, uglavnom malih, prodavnica. 

Zatvaranja Zarinih prodavnica očekuju se u Aziji i Evropi, a manje je verovatno da će 107 prodavnica koje poseduju u Velikoj Britaniji biti značajnije pogođeno.

Kompanija je saopštila da će poslovanje firme biti stabilno, a zaposlenima će ponuditi druge poslove, poput otpremanja robe koja je prodata putem Interneta.

Širom sveta Zara ima 7.412 prodavnica. U okviru reorganizacije, pored zatvaranja nekih radnji, biće otvoreno 450 novih. 

Od početka februara do kraja aprila, prodaja je veoma opala, za čak 44 odsto.

Za prvi ovogodišnji kvartal prijavljen je neto gubitak od 409 miliona evra, a četvrtina prodavnica bila je zatvorena do 8. juna.

Gubici su, pored Zare, zadesili i druge Inditeksove brenove – Beršku, Pull & Bear i Masimo Duti.

Rast prodaje na internetu nadoknadio je deo gubitaka, jer je duplo skočio u odnosu na isti kvartal prošle godine, dok je u aprilu onlajn prodaja bila veća za 95 odsto.

Vlasnici radnji širom sveta, bili su primorani da preispitaju svoj model poslovanja tokom pandemije, jer su u radnjama imali manje zaliha robe tokom dužeg vremena.

Prema planu za oporavak kompanije, prodaja putem interneta činiće više od 25 odsto ukupne prodaje do 2022. godine, što je za 11 odsto više nego 2019. 

Veće prodavnice preuzeće ulogu čvorišta za distribuciju robe prodate onlajn.

Inditeks, čiji je osnivač vlasnik Amansio Ortega, u naredne dve godine uložiće milion evra u internet ponudu, kao i dodatnih 1,7 milijardi evra kako bi se prodavnice uklopile sa onlajn platformama. 

To podrazumeva bržu isporuku robe i praćenje pošiljki u stvarnom vremenu, nafode u firmi.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.