Svet

17.07.2020. 18:29

Quartz

Autor: Nova Ekonomija

Digitalno tržište u pandemiji: Opada vrednost svega što se koristi na putovanjima

Zbog pandemije, neki digitalni proizvodi i usluge su postali mnogo više cenjeni, jer su u toj situaciji ljudi prisiljeni da sede kod kuće, pokazalo je istraživanje potrošača u Velikoj Britanij, prenosi portal Quartz.Od 27. februa...

Foto: Pixabay

Svet

17.07.2020. 18:29

Zbog pandemije, neki digitalni proizvodi i usluge su postali mnogo više cenjeni, jer su u toj situaciji ljudi prisiljeni da sede kod kuće, pokazalo je istraživanje potrošača u Velikoj Britanij, prenosi portal Quartz.

Od 27. februara do 3. marta 2020. ekonomisti Dajan Koli i Dejvid Nguen dobili su odgovore deset hiljada odraslih ispitanika u Velikoj Britaniji, na pitanja o digitalnim proizvodima i uslugama koje najčešće koriste.

Cilj je bio da se istraži koliko se cene besplatni proizvodi, poput Votsapa  (WhatsApp), Vikipedije ili Google Maps-a, pa sve do javnih dobara, poput parkova i da se oceni njihov utaicaj na bruto domaći proizvod (BDP).

Promene u upotrebi besplatnih proizvoda bile su velike, tačnije dramatične. 

Broj ljudi koji su rekli da su ikada koristili proizvode dostupne putem interneta, naglo je porastao, sa 50 pre pandemije, na 59 odsto tokom nje. 

Četiri odsto porastao je broj ljudi koji koriste Skajp, Mesindžer, Netfliks, Votsap i Fejsbuk i sve ono što se koristi za onlajn komunikaciju.

Najveći pad zabeležile su štampane novine, Gugl mape i radio, svi proizvodi koji se koriste tokom putovanja.

Kada su istraživači pitali za koliko novca bi se odrekli tih onlajn usluga, većina ispitanika je odgovorila da je spremna da primi veću sumu novca u odnosu na sumu koju su ispitanici pominjali pre pandemije.

Iako odgovore, kako kažu analitičari, treba uzimati sa rezervom, oni ipak mogu da se koriste za poređenje proizvoda.

Rezultati su pokazali da je broj ispitanika koji su rekli da su spremni da kupuju namirnice preko interneta porastao za 50 odsto, broj onih koji koriste Votsap za preko deset procenata.

Vrednost Tvitera, Gugl mapa, štampe, sa druge strane opala je 10 odsto, prema mi[enjima ispitanika.

U celini gledano, kako dodaju istraživači, opada vrednost svih prozvoda koji se koriste tokom putovanja dok raste cena onih koji se korste kod kuće.

Pandemija je dodaju, podstakla proizvođače i da isprobaju neke digitalne proizvode, pa je moguće da će nastaviti sa njihovim plasiranjem kada se okonča pandemija. 

Što se tiče negativnih uticaja, oni bi mogli da se, na primer ogledaju u rastu popularnosti Netfliksa, sa jedne strane i propasti bioskopa i manjem broju poslova u filmskoj industriji, sa druge strane.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.